Hej alla,

Jag har fått möjligheten att förvärva ett gammalt gårdshus som numera används som lokal. Tanken är att vi skall bygga om lokalen till bostad vilket detaljplanen medger. Eftersom vi inte har speciellt bråttom med projektet som tänkte vi genomföra projektet steg för steg.

1. Lokalen har inget kök vilket vi kommer behöva ordna. Detta planerar vi installera där vi skrivit KÖK på planlösningen.
2. Lokalen har inget Badrum/WC. Rummet där det stor WC används numera som trapphus och kan således inte användas av oss. Vi planerar att placera Badrum/WC till vänster om hallen (Där vi skrivit BADRUM) Går det förresten att dra avloppsrör och VA från det rum där det står WC ?
3. VI kommer behöva sätta in oljeradiatorer

Nu till mig fråga, Jag har ingen som helst uppfattning om vad det här skulle kunna kosta oss. Om man räknar grovt finns det då någon här som skulle kunna komma med en ungefärlig uppskattning om vad hela kalaset skulle kunna kosta ?

Tackar
//Andreas
 
  • Skärmavbild 2012-03-12 kl. 22.51.52.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om det går att dra vidare avloppsrör å dylikt beror ju på fall och åtkomst. det va ju ett trapphus där det står WC, där måste ni sannolikt bila upp golvet för att komma åt avloppsstammen.
 
Ok, Ja trappan går upp till vindsvåningen med WC finns fortfarande kvar där , bara det att det numera finns en vägg där det av ritningen framgår att det skall vara en dörr intill WC. Tack för svar.
//Andreas
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.