Hej.
Köpte en PTS10 för några månader sedan och har bara använt den för att klyva virke.

Nu skulle jag börja använda vinkelanslaget, men det är lite löst även om jag har dragit
åt skruven som man låser vinkeln med.
Det gör heller ingen skillnad om jag låser släden eller använder den.

Ni som har en likadan, har ni samma problem eller har jag fått ett "måndags-anslag"??

Finns det någon bra lösning på detta?
Jag ser ett alternativ och det är att borra bort "pinnen" som styr vinkelanslaget och sätta
dit en skruv istället.

Mvh
UffeJ
 
Kan det vara samma "problem" som på Boschs blåa GTS10? Dvs, spåret som anhållet löper i är inte precisionsfräst (förmodligen gjutet på någo vänster) och anhållet glappar rätt rejält i spåret?
 
Hallå, jag har en bricka mellan låsskruven och anhållet, hur ser det ut för dig? Jag kan dra åt min ordentligt. Förutsatt att det är skruven som låser vinkeln och inte den skruven låser anhållet i spåret på bordet.
Med vänlig hälsning,
Jacob
 
Har använt min grön-Bosch ganska flitigt med vinkelanslaget och har inget glapp.

Att det tog över en månad, 15 mail och lika många telefonsamtal till både Bosch och Bauhaus, samt massor av tandagnisslan och ursinne att få ett par detaljer som saknades vid leveransen hör förstås inte hit.
 
Hej Phl o Jakethesnake.
Jo, det var helt rätt det. Jag fixade till det med "skruven", men sedan är det precis som du
säger, glapp i spåret.

Det borde man väl kunna reklamera?

Eller finns det något bra recept på "utfyllnad" av spåret?

Norrhyttan,
kul att höra. Då finns det hopp. Trist med leveransen. Jag har tidigare haft ett liknande problem
men det löste man fort. Det var dock några år sedan.

Mvh
UffeJ
 
Du kan eventuellt slipa spåret jämnbrett och sedan på något vis lägga på lite på stången som löper i spåret. Ett första test kan vara att sätt en remsa aluminiumtejp på stången för att göra den lite bredare. Aluminium är så pass mjukt att det deformeras och fyller ut.
 
Hallå igen, jag använder i princip bara släden och har tejpat med maskeringstejp för att få bort spelet, dock är det väldigt lite på min maskin.
/Jacob
 
TACK....Phl, för tipset med aluminium tapen.

Det blev mycket bättre. Jag är ändå inte helt nöjd, så jag ska ringa Bosch
och höra vad dom säger.

Jac, har tidigare funderat på att göra en släde och nu känns det mer aktuellt. Tack
för bra länkar.

Mvh
UffeJ
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.