Håller som bäst på att sparkar liv i mitt 1864 och har kommit till uppringarbiten.

Larmet ringer mycket riktigt, piper som det ska men det verkar inte gå att bekräfta uppringningen. Man ska om jag förstått rätt hålla in en siffra, * eller #, men det fortsätter pipa samt larmet ringer upp igen strax senare.

Måste man programmera en sifferkombo som skall tas emot eller fungerar det helt enkelt inte att bekräfta med en iPhone, har tyvärr inga andra typer av mobiler hemma.
 
Larmet ska kvitteras med en ton så du måste ha tonval aktiverat på mottagande telefon.
Annars får du vissla en ton liknande den som blir av en siffra ;)
 
Eller testa trycka på olika siffror i följd, funkade på en gammal nokia
 
Många larm harproblem med iPhone kvittering.
 
Tryck och håll inne 5:an. Iphone ska av erfarenhet klara kvitteringen.
 
Jag hade tidigare en Nokia och den klarade inte av kvitteringen. Problemet är att tonen är för kort och den håller inte tonen trots att man håller inne knappen. Nu har jag en Iphone men jag har inte testat kvittering med den.

Lösningen med Nokian var att vissla en ton (det behöver inte vara exakt samma ton som 5:an). Borde gå med Iphone också.
 
Hej,
Jag har PC1616, BGSM 120 en Sony Ericsson smartphone av senare modell. Telefonen fungerar att kvittera med, men bara ibland. Väldigt konstigt. Jag gör samma varje gång och följer handboken för kvittens. dvs långa tryck på ngn tangent. Jag använder larmformat 09 i sekvens 350. Ibland kan jag lyckas få meddelat om vilken sektion som ha löst men oftast inte. Ibland kan jag dessutom kvittera och inga mer uppringningar sker, men oftast ringer den tillbaka igen. Någon som har en idé om vad detta kan röra sig om? I sekvens 351-376 har jag defaultinställningar. Något annat jag bör tänka på?

MVH Niklas
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.