Är själv på gång att köpa (nästan) allt byggmaterial från Polen till vårt nya stenhus. För att undvika fel och misstag har jag tagit hjälp av en handelsagent som ringer runt letar upp det material jag behöver och ser till att kvaliteten är så hög som möjligt. Och som någon skrev, lastar man 24tonnare så hamnar besparingen på 50-60% jämfört med de svenska priserna.

Vad jag har hört från rörmokare så är märken som t.ex HansGrohe lika i hela Europa, dvs kvalite nog att klara sig i Sverige. Dock ska man tänka på att cc-avståndet för duschblandare är 16cm i Sverige och 15-15,5cm i övriga Europa.
 
Habil skrev:
Är själv på gång att köpa (nästan) allt byggmaterial från Polen till vårt nya stenhus. För att undvika fel och misstag har jag tagit hjälp av en handelsagent som ringer runt letar upp det material jag behöver och ser till att kvaliteten är så hög som möjligt. Och som någon skrev, lastar man 24tonnare så hamnar besparingen på 50-60% jämfört med de svenska priserna.

Vad jag har hört från rörmokare så är märken som t.ex HansGrohe lika i hela Europa, dvs kvalite nog att klara sig i Sverige. Dock ska man tänka på att cc-avståndet för duschblandare är 16cm i Sverige och 15-15,5cm i övriga Europa.
Återkom gärna med vad du handlade och vad du uppskattar att du sparade när du väl köpt dina varor. Det vore väldigt intressant att läsa.
 
isolde skrev:
Nämen, titta vad jag hittade i garaget! Kan det vara den där dååååliga polska isoleringen med lambda 0,033 som är såååå dålig, att jag knappt törs förvara det i garaget? Förresten, Saint-Gobain, det låter ju lurt - franskt på något sätt, och de kan väl inget om isolering, eller hur?
Bumpar en gammal tråd. Den isoleringen du hade på bild. Vilka dimesioner inhandlae du? Har lite svårt att hitta isolering i polen enligten måtten vi använder i vanliga svenska träregelverk. På både tjocklek och bredd. Behöver t.ex. 195 isolering mellan cc 600. Hittar bara rullar med 200 mm tjockt och 1200 mm breda.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.