En fundering jag har bara är om jag måste padda om allt efter att jag grävt nu i den paddade makadambädden?
Eller kan man gå och stampa marken för hand kanske med en käpp och bräda längst ner typ...
Är runt avloppet jag lagt samt inkommande el bara så det är inte så mkt... Eller ska man dra dit en padda igen för detta?
Imorrn kommer kantelementen och markisoleringen så man vill ju börja sätta ut dom :)

Men hur kinkig ska man nu vara egentligen med höjden osv? Min markgubbe la makadambädden på 40,40 för färdigt golv skulle vara 40.80. Men jag har inga vettiga instrument att mäta av om markbädden verkligen är 40,40 eller om den är 40,35 eller 40,45 tex.
Är detta livsviktigt att ha exakt? Att väga in elementen till jämn höjd har jag nog saker till, men inte att väga av höjden så att säga..
Å andra sidan har jag inte presenterat nån färdig höjd för kommun så man kanske kan bygga och sen låta det bli vad det blev så att säga? Eller blir dom sura då?
 
Du skriver inte hur breda "dikena" blev men jag skulle nöja mig med att stampa för hand. Lägg på i flera tunna lager och stampa. Vill du vara riktigt försiktig så grenslar du dikena med kantelement och isolering sen.

Ang höjden så tror jag inte att de är så kinkiga men det varierar säkert mellan kommunerna
 
aah, diket var ca 30 cm brett, så det bör inte vara nån fara då...
Har börjat lägga 4-8mak idag för att jämna till för elementen, men det var inte det enklaste ändå att få dom helt ivåg.
har bara testat ett hörn ännu så länge, ska strax upp o fortsätta igen:)
Funderar på om man skulle testa avloppet innan man lägger isolering, men frågan är om de räcker att bara tömma några liter vatten i varje pipa o kolla i rensbrunn så det rinner?!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.