Som jag har förståt det, så är det bara 4 siffror, att välja på, men 6 siffror i koden, vilket ger ganska många olika möjligheter... (4096 olika om jag inte har räknat helt fel...). Standardkoden är 112233
 
pstub skrev:
Som jag har förståt det, så är det bara 4 siffror, att välja på, men 6 siffror i koden, vilket ger ganska många olika möjligheter... (4096 olika om jag inte har räknat helt fel...). Standardkoden är 112233
Jaha?

Menar du att försäkringsbolagen borde godkänna detta eftersom det (i teorin) är möjligt att inbrottstjuven måste göra maximalt 4096 försök innan han kan komma in i ditt hus?

Sannolikt kommer han in på långt mindre försök än så...
 
Absolut, men om man väl vill in, så är det ju snabbare att krossa ett fönster än att köra på så många försök! :)

Jag har ingen aning om hur detta funkar, särskilt inte mot försäkringsbolaget! Men jag skulle som sagt VÄLDIGT gärna haft någon sorts lösning för att komma in i huset enbart med ett kodlås, så om ni har några andra förslag så får ni väldrigt gärna komma med dessa! :)

Detta är bara det smidigaste alternativet jag har hittat, och jag frågade därför om möjligheten för att montera det på utsidan!
 
pstub skrev:
Absolut, men om man väl vill in, så är det ju snabbare att krossa ett fönster än att köra på så många försök! :)

Jag har ingen aning om hur detta funkar, särskilt inte mot försäkringsbolaget! Men jag skulle som sagt VÄLDIGT gärna haft någon sorts lösning för att komma in i huset enbart med ett kodlås, så om ni har några andra förslag så får ni väldrigt gärna komma med dessa! :)

Detta är bara det smidigaste alternativet jag har hittat, och jag frågade därför om möjligheten för att montera det på utsidan!

http://www.myloq.com/
 
Syrran hade ett kodlås godkänt för montage utvändigt. 0-9 siffror. Smidigt med kod men det va lite meckigt för den låste sig automatiskt även fast man hade dörren öppen. Då fick man trycka på en knapp för att kunna stänga dörren.

Vet inte om det går att lära en 4-åring det?

Men smidigt med kod är det ju.
 
pstub skrev:
Absolut, men om man väl vill in, så är det ju snabbare att krossa ett fönster än att köra på så många försök! :)

Jag har ingen aning om hur detta funkar, särskilt inte mot försäkringsbolaget! Men jag skulle som sagt VÄLDIGT gärna haft någon sorts lösning för att komma in i huset enbart med ett kodlås, så om ni har några andra förslag så får ni väldrigt gärna komma med dessa! :)

Detta är bara det smidigaste alternativet jag har hittat, och jag frågade därför om möjligheten för att montera det på utsidan!
Här har du några varianter för utomhusbruk:
http://www.alarmbutiken.com/eshop/category4/category92.aspx

Bewator har även ett antal modeller.

Ett tips är dock att du dubbelkollar med ditt förs.bolag innan installation, så att det inte blir något tjafs om du skulle råka få inbrott.
 
pstub skrev:
Denna ser ju helt strålande ut, även om den är svart och endast för "vanliga" dörrar och inte altandörrar...

[länk]

Stort tack till alla för er hjälpsamhet!
Kolla att det är godkänt också.
 
Assa har också en variant av kodlåsen med lång skylt istället för att använda separat täckbricka.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.