Hej!

Jag har just satt in en rumsgivare RG20 till min Nibe fighter 1215 men jag får inte inomhus temperaturen att synas i displayen.
 
Kolla i manualen om du inte måste "aktivera" givaren i VP:n
I min CTC så måste man tala om att den är ansluten..
 
Dubbelkollat och sedan dubbelkollat igen att det inte blivit fel? När på givaren där det ska monteras och sedan i andra änden.

Vad kan det vara fel på?

Fel på givare
Fel på styrkor
Fel på kabel/inkoppling

Jag har gjort det en gång och det är lite lurigt.


Sent from my GT-N7000 using Byggahus
 
Jaha min vanliga tur :( har lyckats kortsluta på något sätt så att 4 st motstånd har brunnit! Har någon en likadan så ni kan kolla vad dem ska heta då man inte kan se det på dem eller är det bara köpa en ny? :(
 
hej! Har för mig att man ska koppla enligt schemat och inte efter bild,Är du osäker kan du ringa nibe.Kan hända att dom har ändrat det så det stämmer bättre än det gjorde tidigare för jag minns att det var lite strul tidigare med vad som visades i schemat och kontra bild och har för mig på plinten så var det 6,1,2,4 men på bilden så visades 4,1,2,6 men vilken som var vilken kommer jag inte ihåg så ring om du är osäker så hjälper dom säkert till.
 
Redigerat:
Hej! Hur som helst är den trasig nu :(
 
Ingen som vet var det ska vara för motstånd i den?
 
Försök på Värmepumpsforum.se
 
Är det inga färgkoder på motstånden?

Bild?
 
Dem har bränts sönder så man ser inte men ska ta en bild.
 
Det är nog inte bara motstånden som har brunnit, det verkar sitta en del IC-kretsar på baksidan.

För att inte samma sak skall hända igen:

Kolla att du verkligen kopplade in den på rätt plint i maskinen, Nibes kopplingsschemor är minst sagt förvirrande och på många plintar ligger det 230V.
 
Hmm... Det ser ut att sitta en nollohmare på snedden där i höjd med plinten. Sitter den verkligen som den ska?

Tänkte om det kanske är det ursprungliga felet.
 
Redigerat:
Skicka över din mail så ska jag kolla vad det är.

Sent from my GT-N7000 using Byggahus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.