Hej,

inom en månad flyttar vi in i vårt nybyggda Myresjöhus och allt har (hittills i alla fall) gått väldigt bra. Nu håller jag på och planerar att få en terrass/altan byggd så snart som möjligt. Jag tänker anlita hjälp för detta då jag inte har tid själv. Snickarna som bygger huset talade om ungefär 1100,-/m2, vilket jag tycker låter väldigt dyrt (iofs inkl material). Är det någon som anlitat hjälp för detta och har lite "färsk" info om priser. Vi talar om cirka 50m2 och det behöverr ej pålas, då marken är förberedd för terrassen i samband med att grundarbetet och grovplaneringen skedde.

Om det dessutom är någon som har lite koll på var priserna ligger för att få utvändig målning så tar jag gärna emot svar på detta också.

Kanske kan jag i gengäld bidraga med svar på något annat.

Tack på förhand!
 
En bekant till mig, som jobbar som snickare, han sa att när han har byggt altaner så har de gått på ca 1500kr/kvm (inkl mtrl). Utifrån det så låter 1100kr/kvm rätt rimligt med dina förutsättningar.
 
En terass kräver mer jobb med att få marken helt slät medans en altan kräver mer material. Altaner brukar ha ett listpris på 1000kr per m2 utan räcke.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.