Hur gör man om man vill ha 4 gigaset sl1 men bara en basenhet och övriga i bara laddenhet? har bara 1 telejack i huset.
 
Förstår nog inte frågan, är det inet samma svar som på trådskaparens frågar. Dvs basenheten i jacket och resten utspridda i huset
 
solsimon skrev:
Hur gör man om man vill ha 4 gigaset sl1 men bara en basenhet och övriga i bara laddenhet? har bara 1 telejack i huset.
Man kopplar in det och parar ihop lurarna med den aktuella basenheten och sen är det bara köra.

Men att tänka på, det här gör alltså inte att du får flera telefonledningar utan alla fyra lurar går fortfarande på samma lina och du kan således inte köra flera samtal samtidigt.
 
Man kan tillägga att vissa leverantörer av bredband+bredbandstelefoni kan leverera en andra lina, de flesta modem har normalt också stöd för två linor, så då kopplar man in två olika basenheter till modemet.
 
MMR skrev:
Man kan tillägga att vissa leverantörer av bredband+bredbandstelefoni kan leverera en andra lina, de flesta modem har normalt också stöd för två linor, så då kopplar man in två olika basenheter till modemet.
Yes, men då behövs som sagt ytterligare en basenhet. ;)

Jag ville bara förtydliga så att man inte tror att bara för att man har flera telefoner så kan flera prata i olika samtal samtidigt. :)
 
Rent spontant känner jag att man kan ringa ganska många minuter för de slantar ni talar om att köpa extra basstationer och handenheter för. Vad motiverar ett sådant köp? (Bortsett ifrån om man bor i ett område med riktigt usel telefonmottagning)
 
Kanon! Det som motiverar ett sådant köp är det faktum att jag har ett enda telefonjack i ett hus på 295 kvm. Om man vill ha flera telefoner i huset och inte bara 1 telefon på kontoret på våning 2 så är alternativet att dra nya ledningar och installera fler telefonjack eller att just köpa flera lurar så är kopplade till basenheten som sitter i mitt enda telefonjack. Tack för råden!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.