Hej

Den fuskbyggaren, som renoverade mitt badrum i somras, installerade en golvbrunn sälv och berättade först äfteråt för mig per email, at han inte har tilstånd til at utföra sånt arbete. Jag testade avloppet i går, och det är det stopp i avloppet. Jag kunne tänka, att han inte har installerat golvbrunnen rätt. Det är vådzone 2, och det kommer bara ganska lite vatten ner i den golvbrunn, när jag städdar. Därför har jag inte bemärkt nonting före i går.

Jag har anmälat fuskbyggaren till ARN p.g.a. slarv och försening, och vill INTE, at han eller hans kompisar ska komma hit igen.

Är det non, som har positiv erfaring med et firma, som kann filma avloppsröret för att se om det är något fel?

mvh
Victoria
 
Det finns många firmor som kan filma avlopp. Ofta görs det av "spolbilar" dvs. de som rensar avloppsbrunnar och tillhörande ledningar. Men jag skulle tro att iallafall en större VVS firma har utrustning. En variant om det inte är för långt är att ex. Jula säljer en inspektionskamera för typ 400kr, Det är en kamera som sitter på en böjlig svanhals, med en display i andra änden. Just den jag såg på jula kanske har lite väl kort räckvidd (tror det var en meter), men det finns loiknande med längre "hals" för lite mer pengar.

Om det funkar med en pryl för 400 så lär det vara mycket billigare än att få hem en rörfirma.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.