Mina gu10 armaturer i badrumstaket är vanliga inbyggda modellen,vita infällda ej riktbara.nu såg jag att dom inte ligger helt tätt mot taket,en glipa.kollade och såg att plasten mjuknat och att fjädern som håller upp den i hålet i taket inte spänner tillräckligt.puuh,nu till min fråga...kan man köpa nya armatur nånstans,har ju lampor och så,så det är som själva "kransen" som lampan sitter i jag vill hitta.eller måste jag köpa hela nya,det är 9 jag behöver så schysst pris är en fördel...jo,hålet i taket är cirka 60mm...var kan jag leta sånthär? Tacksam för svar på en lite rörig fråga..:surprised:
 
Öhm, borde du inte ta reda på varför det har smält först?
 
Vilken spot har du som är i plast?
 
är dom köpta i sverige?
 
precis...lamphusen brukar vara i metall....
/
M
 
Du kan ju snabbt få en överblick om du kollar på nätet, ex elbutik.se.

Annars gå till en lampbutik, skippa byggmarknaderna. Jag har själv god erfarenhet av ljusexperten i jakobsbergs centrum, jag har för mig att de har sitt sortiment på nätet också.

Men som sagt det är viktigt att du får utrett vad som verkligen är fel. Visst om det är en riktigt dålig armatur så kan den kanske smälta utan att det behöver vara något annat fel. Men om den smälter för att det är för varmt, då är något fel, och du riskerar att det blir brand istället om du bara byter armaturen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.