Har idag också beställt ett LG-paket. Restnoterat just nu men bör få det till april. Då får vi se vad det går för.
 
stiga skrev:
Jag skulle säga Miele/Miele men kolla även Cylindas maskiner som har 5 års garanti och se vad den innebär. Mieles 10-åriga funktionsgaranti kan de stoppa upp där bak för den berättigar vad jag vet bara att en tekniker kommer ut och felsöker, sedan får du glatt slanta för reparation och delar så den verkar inte vara mycket värd när det väl gäller. Sedan är ju samtliga Mielemaskiner funktionstestade innan de lämnar fabriken i jämförelse med de andra märkena som kör med stickprover.

Funktionstestet verkar ha brister, jag fick min torktumlare utan värmeväxlare.....
 
Hemmakatten
Vi har haft Miele tidigare och de var okej. Nu har vi sedan 2006 Cylinda tvättmaskin och torktumlare. Fördelen med Cylindas tvättmaskin är att den inte har en sån där äcklig gummibälg som måste göras rent ideligen.

Jag tror att olika märken är bra på olika maskiner. Cylinda har vi bara i tvättstugan. I köket är det andra märken som gäller.
 
Skumpen skrev:
Jag har haft Cylinda i 35 år av tvätt tork och disk och är mycket nöjd med hållbarheten och kvaliten, men köper du en tvätt maskin av 200 elller 300 serien så får du ingen svensktillverkad maskin och då är det skillnad på kvalite för de är tillverkade i Turkiet
Skulle inte vilja påstå att dom svenskmonterade maskinerna är så väldigt mycket sämre än dom som är sammansatta Turkiet.
 
Vad grundar du det på Nimajneb , är du en som bara tror både här och i kyrkan,eller har du fakta så redovisa dem här.
 
Skumpen skrev:
Vad grundar du det på Nimajneb , är du en som bara tror både här och i kyrkan,eller har du fakta så redovisa dem här.
Baserar det på vad jag vet om vitvarumontering i Sverige, Tyskland, Italien, Polen, Ungern och Ryssland. Jag antar att dom som är monterade i Turkiet inte skulle vara så mycket bättre än övriga länder.
Jag har bara andrahandsfakta om Turkisk montering.

Men vad fick dig att gå in på detta spåret?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.