D
Är den typen av utsmyckningar som finns ovanför fönstren i bilden något som finns att köpa färdigt eller är det något som snicksren får göra på plats?
 
  • ImageUploadedByByggahus.se1330995848.367931.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det finns att kopa fardigt i manga olika material eller utforanden, allt fran cellplast till gips, formpressad aluminium eller tra. Men det ar inte heller svart att bygga sjalv med vanligt virke, beroende pa hur detaljerat man vill ha det.
 
D
Och vad kan dena typen av utsmyckning kallas? Har googlat på lite olika söktermer men hittar ingenstans där det finns.
 
Pa engelska kallas det en mangd olika saker, den genren du ser i din bild kallas "Finish Carpentry". Om du vill ha nagot snarlikt ar det enklast att gora sjalv av brador och ramlister, eller be en snickare komma med en offert. Om du vill ha nagot mer klassiskt till ett stenhus finns det en miljard varianter och losningar. Cultured Stone ar en bra term for solida stenlosningar.
 
D
Det jag är ute efter är i trä och så som det ser ut på biden (då det är andra sidan av det huset som skall göras om).
 
D
Jo, jag är bekant med termen snickarglädje, men jag undrade om det fanns någon annan mer exakt beskrivning som skulle gjort att jag kunna få bättre träffar i Google för att se om just dessa utsmyckningar är något som finns hos någon som standard så man kunnat hitta exakt likadana eller om snickaren har specialgjort dem.
 
S
för sånt där hade snickare gjort egna mallar.
finns säker liknande på flera hus men dom är säkerligen inte samma design eller mått.
du får designa eget och/eller besöka museum som är inriktat på detta eller liknade
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.