Min AEG skruvdragare med 3 år på nacken är lite trasig så jag behöver en ny.

Vill ha en ganska rejäl maskin med 13mm chuck (helst helt i metall). Hade det inte varit för priset hade jag köpt denna Makita:

http://www.toolstop.co.uk/makita-bhp451rfe-18v-li-ion-combi-drill-3-speed-2-batteries-p4338

Har inte ett akut behov av en ny, den gamla går nog ett tag till. Så jag tänkte ta och vänta in ett bra erbjudande på någon bra maskin, tips mottages tacksamt!
 
Monologen fortsätter.. :)

Jag har hittat en som jag skall köpa nu:

ThomasN skrev:
Funderar på en Makita BHP452RFWX

[länk]

Någon som kan komma på något som är minst lika bra och billigare?
 
Slog till på Makitan, blev 2700 inkl frakt.

Hitachi gillar jag inte (har en borrmaskin som jag tycker är kass, DV13F eller vad den heter). Bra med påminnelse om Hitachi dock för den skall jag försöka kränga på blocket... :)
 
Du den där Hitachin verkar trevlig. Nu blev jag sugen att byta min gamla blåa Bosch.
 
Ja den Hitachin är trevlig och ligger väldigt bra till i pris, jag blir ju nästan lite sugen själv men prio ett för min del just nu är att byta ut BTD:n mot en WH.

Men både DSL, DSAL och DBL är riktigt fina maskiner.
 
den där hitachin såg ju riktigt prisvärd ut!

hur är det att beställa från england? passar laddarn för det första? :) har hört att lucas kommer därifrån så är lite skeptisk ;)

fördel 18 volt mot 14 volt?
 
Laddaren behöver en ny kontakt men annars så stämmer det.

Skillnaden mellan 14,4 och 18v är ganska små, men just denna versionen råkar finnas billigt nu.
Men visst, behöver man maximalt med ork så är ju 18v bättre.
 
aha det låter ju bra, och 1100:- billigare än i sverige.. det kanske blir lite nätshopping ikväll:)

inget annat man bör tänka på när man köper från england? firman toolstop?
 
Toolstop är bra, fick hem ett Hitachi 10,8v kit förra veckan.
Dom leverarade snabbt och var mycket hjälpsamma när jag hade fått fel tracking nr.

Har handlat från dom förut via eBay och allt har funkar kanon.
 
låter bra! är detta det bästa man får för 2300:-? jag har länge sneglat på en 14.4 volts hitachi och nu när man är sjuk måste man ju unna sig med något=)
 
Bäst beror ju på vad man ska ha den till, den här är den med bäst prestanda i prisklassen vill jag påstå.

Bästa allround skruvdragaren i prisklassen tycker jag är Hitachi DS14DSAL hos Toolab.
Stark, smidig, 13mm chuck och bra balans.

En Bosch GSR14,4-2Li kan vara ett alternativ som är lite billigare men Hitachin är mycket bättre.
 
hmm typiskt... när man väl bestämt sig då blir det följande...har försökt flera gånger...

error
Tyvärr. Den här sidan går inte att nå för tillfället. Vi försöker återställa den här sidan så snart som möjligt. Försök igen senare.
 
Är det eBay, Toolstop eller Toolab du syftar på?
Alla funkar för mig......
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.