Stort tack till er som engagerar sig!!!!!
 
Biltrafik kan vara förbjuden. Men detta gäller inte häst eller transport med eldrivna fordon. Och dessa kan hyras. Häst blir nog billigare. (jag skojar inte). Isoleringsmässigt kan du kolla PU. Det står en del om detta på forumet. Alt att bygga allt på annat ställe och sen bara frakta.
Även blocken (BASTA?) är lätta att frakta och montera.
Och hur skulle man gjuta ex.v. betongplatta? Är det inte bättre med trä/frigolit på plintar?
Elektricitet kan man använda till att lyfta alla element.

Enklaste är nog att kolla hur andra gjorde.
 
BigGitt skrev:
Biltrafik kan vara förbjuden. Men detta gäller inte häst eller transport med eldrivna fordon. Och dessa kan hyras. Häst blir nog billigare. (jag skojar inte). Isoleringsmässigt kan du kolla PU. Det står en del om detta på forumet. Alt att bygga allt på annat ställe och sen bara frakta.
Även blocken (BASTA?) är lätta att frakta och montera.
Och hur skulle man gjuta ex.v. betongplatta? Är det inte bättre med trä/frigolit på plintar?
Elektricitet kan man använda till att lyfta alla element.

Enklaste är nog att kolla hur andra gjorde.
Jo, transporten sista vägen går att lösa med vagnar, elfordon eller liknande och det är så jag tänkt lösa betongen till den eventuella plattan. En stackars häst blir det nog inte tal om även om det är ett godkänt transportmedel :)

Du får gärna förklara den övriga delen av ditt inlägg för jag förstår inte riktigt hur du menar.
 
Jag skrev lite fel. Besta block heter det.
Enkelt att bygga med. Här fåt du en länk att starta med.

http://www.byggahus.se/forum/byggma...-dorocell-foamsystem-isoleca-eller-annat.html

Angående plintar. Man köper färdaga plintar och sätter dessa i torrbetong. . Srn monterar bjälkar samt isolerar med frigolit eller PU mellan dessa. Ev. kan montera mer frigolit underifrån.

Alla dessa tekniker finns välbeskrivna här på forumet. Jag har inte så mycket dötid för att söka åt dig.

Prova själv ;)

Lycka till.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.