Hej!
Då var det dags att måla huset, köpte huset för två år sedan så detta blir in första gång. Tidigare ägare har målat med demidekk optimal (som idag heter ultimate), nyansen är heter sommargul.
Nu är det så att jag undrar om man kan gå ifrån demidekk och köpa samma nyans i ex. beckers? Det är rätt stor prisskillnad där. Sen är det ju så att man får vad man betalar för, är det någon som har erfarenhet av Beckers? Är det nån som kan ge mig nån anledning till att fortsätta med demidekk så hade det också varit intressant. Skiljer i runda slängar 1000 kr på en 10 liters burk med färg, vad jag förstår iallafall, rätt mkt pengar.

/johann
 
Nu har jag ingen egen erfarenhet med detta men tycker du ska kolla upp Gjöco Herrgård Maximal.
Den är mycket billigare och är samma typ (Akrylat/alkyd) som Demidekk, fick även godkännt i folksams test.
 
Alla tillverkare har olika prisklasser på färgen, det går inte att jämföra olika märken mot varandra rakt av. Demidekk Optimal är Demidekks bästa färg har jag för mig. Så det beror ju på vilken Beckersfärg du jämför mot. Jag har bara koll på Nordsjö och Cuprinol och motsvarigheten till Demidekk Optimal är Nordsjö One eller Cuprinol Täckfärg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.