Har många gånger slitit med att få snygga skarvar då väggarna får microliteväv. Har nu köpt en låååång stållinjan som jag använder som skärkant OCH för att hålla microlitens kanter på plats. Kan rekommenderas.

Ville bara tala om det för er... är så nöjd..... kanske märks....
 
Menar du att du lägger Microliten lite om lott vid uppsättning och sedan skär genom båda lagren?

/Gojan
 
Jag lämnar ca 5cm i änden som är olimmad. Nästa våd lägger jag omlott 3-5 cm och skär i den torra microliten. Därefter limmas båda delarna och passas in.
 
Aha ::) då fattar jag.

Skall prova nu när jag skall gå igång med nästa rum.

/Gojan
 
Finns det nåt annat sätt att göra det på än det du säger, dvs lägga omlott och skära igenom båda våderna?
 
Jag rollade väggen, på med Microliten omlott, och skar sedan igenom "omlottdelen" på frihand o pillade bort extrabiten o rollade sedan skarven o resten av Microliten för att mätta den inför målningen.
 
Hej! Jag är nybliven lägenhetsägare till en 30 tals lägenhet som vi anlitade hantverkare till som har total renoverat den. Då huset är gamalt och rör på sig satte man microlit i taket men tyvärr så har taket sprukit i microlit skarven, 2 gånger nu! Det är en kall vind ovan på som kanske bidrar med olika värme växlingar, men det måste ju gå att fixa ändå.
Ni verkade som om ni har koll på microlit så jag tänkte höra med er. Vad har våra hantverkare gjort för fel? Hur blir vi kvitt skarvarna nu? Kan man lägga microlit över skarvarna? Nu har man bara spacklat och limat men det hjälpte inte. Tusen tack för svar!
 
Går det inte lägga på ett till lager fast 90 grader mot det första. Då armerar den åt båda hållen kanske.
 
  • Gilla
9999
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.