Nja, kanske inte rabatt men..... Festool har en ny kundklub Se här: www.toolsforprofit.se

Fördelar:

1. Klubberbjudanden
2. Bonus med ToolPoints
3. Stöldförsäkring
4. 24-timmars reparationsservice
5. 30 dagar pengarna-tillbaka-garanti
6. Online-klubbportal


Äntligen fattar man vad Festool har menat mht. "toolpoints"
 
Undrar om man får nåt för alla verktyg man registrera innan denna klubb öppna i sverige?
 
Det borde man väl få, eftersom registreringen görs till Tyskland?
 
Försökte signa upp men gav upp efter ett tag. Hittade inte vad det var för nummer de ville ha på första registreringssidan så jag gick på den mer "manuella" vägen. När de började fråga om kontaktuppgifter till säljaren hos min Festool-handlare sket jag i det...
 
Jag har pratat med Markus på Festool. Han sa att man får toolpoints för alla maskiner som är köpt i år. Har du köpt nåt i t.ex. december månad 2007 kan du glömma toolpoints. Stöldförsäkring och de andra fördelarna gäller dock även om det är köpt förra året
 
Lyfter denna tråd igen.

Har fått Bonuscheck på 775 kr... Vet i ärlighetens namn inte vad jag ska skaffa nu. Men det står inget om att det är bara för tillbehör eller så som jag hade för mig förut utan det står att det gäller för hela Festools sortiment. Har ni några förslag?

Det jag kommer på nu att jag skulle vilja ha är RO90, Kapex och CMS modulhållare för TS55. Har ni några andra förslag?
 
Tja, på min önskelista står en OF2200 och en modulhållare tilldensamma. Sedan borde man ju ta sig i kragen och skaffa en sticksåg också...
 
End skrev:
Lyfter denna tråd igen.

Har fått Bonuscheck på 775 kr... Vet i ärlighetens namn inte vad jag ska skaffa nu. Men det står inget om att det är bara för tillbehör eller så som jag hade för mig förut utan det står att det gäller för hela Festools sortiment. Har ni några förslag?

Det jag kommer på nu att jag skulle vilja ha är RO90, Kapex och CMS modulhållare för TS55. Har ni några andra förslag?

Det står på checken "för Festools produkter". I det medföljande brevet står det också: "Självklart kan du använda checken som betalning för ett nytt verktyg". Det borde ju utelämna alla frågetecken tycker man.


Jag har alltid köpt "tråkiga" tillbehör för checkarna. Reservborr, frässtål, slippapper etc.
I år har jag dock inget som jag direkt behöver. Det lutar åt ett 35cm vattenpass och en systainer för slippapper.
 
Ja, läste brevet efter inlägget :)
Men de har höjt priserna så mycket av bonusen äts upp i vilket fall.
 
Nu tror jag att jag vill ha en RAS 115 då jag inte hittar någon vinkelslip som klarar 1500 rpm.

Min fråga är då om det är någon praktisk skillnad mellan en sådan slipmaskin och en vanlig polermaskin?
Eller t.ex. Flex LW 802 VR förutom att den har vattentillförsel.

Har köpt en drös med 130 mm diamantslip från HTC (Ezgrind 7 stegs) som går att köra både vått och torrt men får köras på max 1500 rpm. Frågan är alltså om det spelar roll vad det är för maskin, finns det skillnader som jag missat? Spontant tänker jag att det räcker med att den roterar i 1500 rpm då jag ska köra torrt.
 
RAS115 är ju en rätt klen maskin rent effektmässigt. Den pallar dock en hel del. Körde över 15m^2 hårt källargolv med RAS115, en diamantkopp från Biltema, lite mellanläggsbrickor, låsmutter från vinkelslip samt dammutsug byggt av koppen till en toaborste (allt inspirerat av fattigmansbetongfräsen i annan tråd).

Vill minnas att RAS115 inte var helt optimal att montera vinkelslipsprylar på. Har man tillbehör med inbyggd M14-gänga är det rätt lätt, annat är lite klurigare.
 
Ja, plattorna har M14 gänga. Får ta en närmare titt på RAS115, egentligen vill jag åt själva maskinen och inte den "avancerade" vridbara handtaget. Så sprängskyddet/dammkåpskyddet eller vad man ska kalla det för kommer jag att plocka bort för att få plats med 130 skiva och ersätta hantaget med ett bygelhantag om det nu är möjligt.
Då kanske man ska kika på en vanlig polermaskin istället, t.ex. RAP150?
 
Titta på båda :) Min RAS115 är egentligen en BF1E kompletterad med den fancy vridbara dammkåpan.
 
Är det någon som vet ifall man kan använda sina toolpoints utomlands? Tyskland, uk?

Har 970SEK men nästan alla verktyg är inhandlade utomlands..
 
Får man toolpoints på sådant man köpte 2011 ? Eller är detta gammalt? (I tanke på att toolpoints-erbjudandet blev omskrivet 2008...)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.