Jag har en plan att bygga ett bord som jag tänkt lägga marockansk klinker på, och ha utomhus.
Det jag har problem med är materialen! Har kollat runt lite och fått en massa olika idéer, men många av dem rör nog inomhusbord - så nu kastar jag ut en tråd själv.

jag vill ha ett bord ca 1*2 meter som jag tänkt ha löst liggande på bockar (för att enkelt kunna ställa ner det då det inte används), ALTERNATIVT ska jag bygga ett bord som är fast ifall det blir för tungt, men då kan jag inte ställa undan det på vintern (och då måste det ju vara 100% tåligt för fukt o dyl).

Som jag förstått så måste jag ju ha en skiva som inte slår sig, så att klinkers/fog inte bryts. Som exempel har jag läst: kompatlaminat, Masterboard, Luxskiva? Vad kan fungera utomhus?

Sedan har jag förstått att det bästa år att sätta klinkers på skivan med ett PL400 sättlim - kan jag ha ett tätskikt under det limmet för att hindra mot fukt?

Det viktiga är ju att jag kan låta det stå i regnet! Hjälp! :)
 
Masterboard låter väl som en bra idé.
Kan du bara vinterförvara det inomhus, så ser jag inte varför du inte skulle kunna sätta det med vanligt fix..
En primer under är ju aldrig fel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.