NyfikenVit skrev:
Baserat på vad som visas på bilderna skulle jag (som lekman iofs) inte heller vara nöjd med resultatet. Med tanke på att golvsliparna redan slarvat med slipningen av burspråket och lackningen är det väl troligt att även "vågorna" är resultatet av slarv. Och låter man dem komma undan med att slarva så kommer de fortsätta med det, så att fler blir drabbade.

Jag skulle ha kontaktat en annan golvslipningsfirma och visat/mailat dem bilderna på "vågorna" för att få ett expertutlåtande på om det anses acceptabelt, samt för att få en förklaring till vad som kan ha orsakat "vågorna" under slipningen. Du kan ju alltid be om ett prisförslag på hur mycket de skulle vilja ha för att fixa till de misstags som gjorts för att få upp deras intresse.
tack, min uppfattning också.

Har mailat till 3 firmor som slipar golv, har inte fått ett enda svar!! Det va flera veckor sedan. Tror golvfirmorna inte vågar svara då de kanske tror att jag försöker sätta dit dem, kanske de tror att de själva gjort just mitt golv o vågar inte stå för det o därför inte svarar mitt email.
 
tvåfamilj skrev:
De lilla runda nätta maskinen du talar om skulle jag gissa är en maskin som polerar golv, inte slipar golv. Jag har sett likadana märken på ett golv som jag och en kompis slipade för några år sedan. De blev när vi gick diagonalt över golvet för att passa golvets riktning, syntes inte heller så väl och kändes naturligtvis inte på grund av att lagret med lack slätade ut ytan. Antar att skicket på maskinen och valsen är avgörande för om du ska slippa få dessa små skönhetsfel.
Jo, måste vara valsen som det är fel på.
 
Som golvslipare själv kan jag medela att "vågorna" kommer av en obalanserad vals, och att vågorna finns på alla slipade golv(pgr av bland annat underlag & motorvibrationer.

Men i ditt fall är dom åt h-vete för synliga och jag skulle ta kontakt med firman du anlitat och be dom komma och kolla på golvet och försöka hitta en lösning.

Och burspråket är ju ett skämt, tyvärr finns det oseriösa firmor som bara vill upphålla sina ackord. Skulle själv aldrig ha lämna det, inte äns om kunden bad mig!
 
jonaswikstrom skrev:
Som golvslipare själv kan jag medela att "vågorna" kommer av en obalanserad vals, och att vågorna finns på alla slipade golv(pgr av bland annat underlag & motorvibrationer.

Men i ditt fall är dom åt h-vete för synliga och jag skulle ta kontakt med firman du anlitat och be dom komma och kolla på golvet och försöka hitta en lösning.

Och burspråket är ju ett skämt, tyvärr finns det oseriösa firmor som bara vill upphålla sina ackord. Skulle själv aldrig ha lämna det, inte äns om kunden bad mig!
tack! ÄNTLIGEN att svar varför dessa vågor finnes. Vågarna syns inte med blotta ögat i vanliga fall, kräver motljus o att man måste huka sig lite för att se dem, men i "rätt" vinkel mot ljuset är det inget snack.

tYVÄRR verkar vi inte ha kvar fakturan från firman, var ett bra tag sen...o om vi hittar firman så är det inte säkert de har lust att komma o slipa om golvet... men ingen faktura ingen firma tyvärr. Kommer få slipa burspråket själv o kanske ger mig på hela golvet, samt lacka, 5,000kr bortkastat mer eller mindre. Någon som vet firma med bra golvsliparmaskiner att hyra till ok pris? Även Kiilto golvlack till ok pris?
 
Redigerat:
Redigerat:
Bilden funkar ej. Ladda upp på forumbilder.se eller nåt.
 
dedsi skrev:
Ny länk till bilderna på mitt golv:

[länk]
Ingen som kommenterar.. tolkar det som att det ser normalt ut eller?
 
Kanske fler än jag som inte kan se bilden
 
Redigerat:
Ingen som tycker det ser sunkigt ut?
 
dedsi dedsi skrev:
Ingen som tycker det ser sunkigt ut?
Jag kan inte öppna dina bilder och kolla, kan vara så att ingen kunnat öppna och titta på dem?
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
10-års jubileum på inlägget som du svarade på :rofl:

Forumet för trådnekrofili.
 
  • Haha
  • Gilla
useless och 2 till
  • Laddar…
P Peter_Ker skrev:
10-års jubileum på inlägget som du svarade på :rofl:

Forumet för trådnekrofili.
Jag ju ändå vara så att det fanns ett intresse för ämnet eftersom jag hamnade i tråden väl medveten om att sista inlägget gjordes 2012 - no need to be an asshole about it
 
Bilderna finns i första inlägget.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.