Mikael_L
Hej.
Vad heter den där skruven som man skruvar ihop stommarna med?
Typ M4 med stor kullerskalle och på andra sidan en mutterhylsa också med stor kullerskalle.

Och var kan man köpa dylika?
 
Jag köpte 10st. på coop bygg häromdan. Men vad dom heter....

Via Tapatalk på min SE Xperia ARC
 
IKEA eller annat ställe som säljer kök och dyl? =)
 
Möbelskruv?
Edit: tror jag vet vad du menar, ex theofils har detta på sin webbsida, men ta gärna en bild för det är lite klurigt att exakt förstå vad du vill ha
 
Redigerat:
Mikael_L
Jag glömde ju att ta en bild. Men jag kunde saxa denna bild ur IKEA's monteringsanvisning man hittar på nätet.

Jag har letat lite på IKEA. Dom dyker inte upp på någon dator, vare sig här hemma på webben eller datorerna som dom har på varuhuset. Men jag har ju inte frågat personalen, vilket jag väl borde göra.

Jag är inte på något vis orolig över att dom inte går att få tag i, men jag slipper helst åka till theofils, typ. ;)
 
  • skruv-stomme.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
I jönköping har de alla skruvar och sånt längs en vägg vid returerna. Kostar typ 1kr styck (som skänks till någon organisation)

Tror inte att det finns på deras hemsida utan ett besök är det som gäller.

Annars tror jag också på theofils.

Fck du inte med några skruvar?
 
Mikael_L
thewolf skrev:
I jönköping har de alla skruvar och sånt längs en vägg vid returerna. Kostar typ 1kr styck (som skänks till någon organisation)

Tror inte att det finns på deras hemsida utan ett besök är det som gäller.
Ja jag började faktiskt med att släntra iväg och kolla just där (i Upsala) men hittade inga. Kanske dom var tillfälligt slut?

Fck du inte med några skruvar?
Tja, jag har en blandning av begagnade stommar och stommar från fyndavdelningen.
Snart ska jag köpa 6 st splitt nya till köket, men alla befintliga skruvar har gått åt till det jag monterat i friggeboden och tvättstugan.
Och just nu tänkte jag fixa en tillfällig arbetsbänk i badrummet i nuvarande boende med ett par gamla stommar. :)
 
surt att fastna i bygget på en sån bagatel:(

Fast iofs du har väl andra rum att fortsätta med medans du letar :D
 
Det går lika bra med 30mm spånskiveskruv.
 
+1
fast jag använder gipsskruv, endera stor hål eller försänkare

Protte
 
Tror det var köksmontören från Staffanstorp som tipsade att köra vanlig skruv, men sätta den så att skallen sedan döljs av ett hyllplan, lådskena etc. Har man dragit ihop stommarna med tving innan så är det bara att skruva.
 
Har läst igenom många olika monteringsanvisningar för kök, och de tär olika bud för alla. Vissa rekommenderar koppelskruv, andra rekommenderar 30mm självgängande träskruv, så det verkar gå bra med båda sorterna.

Det alla säger är attman aldrig skall använda de förborrade hålen utan borra egna hål som man sen döljer med gångjärn, hyllplan lådskena etc.

/S
 
Mikael_L
Jag måste nog ändå köpa någon koppelskruv framöver.
Men just det här skåpet till badrummet som jag håller på med nu löste sig genom att jag hittade 1 koppelskruvspar och drog en vanlig skruv på andra sidan.

Jag var på IKEA igår, men glömde att fråga på köksavdelningen. :surprised:
 
Med koppelskruv har man 2 skruvskallar.
Sedan ska man inte använda systemborrningen för man kan ge sig på att där ska det sitta en hyllbärare eller något annat just i det hålet.

Protte
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.