Jag tänker ge mig på att renovera badrummet och i sammband med det flytta köket.
Innan jag sätter igång är jag intresserad av vad kalaset kan gå på

Med detta menar jag
* Totalrenovera stenåldersbadrummet (2.6m^2 ej golvvärme) kakel+klinkers för 400/m^2, byta ut gjutjärnsbrunnen, elinstallationerna för spotlights (taket sänker jag själv)
* Dra fram VA till kök det röda
* Flytta trefasuttaget (jordfelsbrytare finns redan installerat)

Dessutom en fråga till:
Behöver man förklara vad man tänkt sig med ventilationen för statsbyggnadskontoret vid bygganmälan?
 
  • Ny_planlsning_001.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mikael_L
Välkommen till forumet!

Av ritningen misstänker jag att det är en bostadsrätt. Då måste du antagligen ha föreningens medgivande till åtgärderna.
 
Föreningen har jag godkänande från, just nu håller jag på att försöka fylla i en bygganmälan. Funderar lite vad som gäller kring ventilation, inte tekniskt utan vilka regler angående besiktning och branchkompetens de har.
 
Mikael_L
Ventilationen, imkanal, jag antar att det är "köksfläkten" du tänker på.
Det brukar sotarna ha en del synpunkter på, du kanske borde kontakta sotarna på orten och kontrollera om dina planer blir godkända.

Vad det gäller kostnader får andra svara på, (givetvis om ventilation också ;) )
 
Hej, vi står i färd att gör aung. samma sak som du beskriver på vår BR. HUr har det gått med renoveringen och kontakterna med stadsbyggnadskontoret? Ventilationen, KA etc.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.