Gysinge höjer och höjer sina priser. Såpan har gått upp med 100 % på två år och färgen med 30 %.
Har tröttnat nu och skall börja med Ottossons produkter
 
Smart! De höjer nog så mycket de kan utan att förlora på det.
 
Ja, och ibland höjer dom precis innan dom har "rea". I Katalog nr 9 (från 2009) var priset 240 för 5 liter, och nu är listpriset 440 men just nu kan man köpa till "fyndpriset" 340 kr....

Jag har också tröttnat - synd bara att dom är ensamma om en del produkter.
 
Men om linoljesåpan är de inte ensamma!! Både Ovolin och Klassiska byggvaror säljer samma linoljesåpa men till priset 240 kr för 5 liter. Alltså halva mot Gysinges. Det enda som skiljer är doften som är mandel på gysinges och svag citron på de andras.
 
Nu var det dags igen! Linoljefärgen har gått upp från 1990 till 2250.
 
http://www.allabolag.se/5564113966/Gysinge_Centrum_for_Byggnadsvard_AB

Gysinge verkar ju inte vara värsta vinstmaskinen. De har antagligen högre lönekostnader och fasta kostnader än andra motsvarande affärer.
Antagligen har de insett att det finns en del konkurrens och att deras nisch är de som inte är så priskänsliga eller som behöver mycket hjälp och råd och är beredda att betala för det i form av lite högre priser.

Jag tycker i alla fall att det är bra att det nu finns så många olika byggnadsvårds affärer både fysiskt och på nätet att det är bra konkurrens på en del varor.
 
Jag har funderat på att tillreda min egna vita basfärg. Jag har redan börjat sprida mina inköp och mer titta på variationen i pigment, färdigbandade färger och även priser.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.