Ett ordentligt vårtecken idag var att jag kunde sänka värmen i chevan, den har stått på max sedan jag köpte bilen i december. :)
 
Thomas Lundquist
skalman1 skrev:
Ett ordentligt vårtecken idag var att jag kunde sänka värmen i chevan, den har stått på max sedan jag köpte bilen i december. :)
d^_^b
 
Mmm...hunbajs och fimpar börjar titta fram....inte så kul men vårtecken...tyvärr
 
Den temp relaterade våren är här :)

Skönt att det var så lite snö iår så att man slapp se dom där äckliga svarta snödrivorna smälta ner.
 
nja, vår? här är det fortf vinter med mer än 100 cm snö ...
 
Lärkorna siktade på Öland enligt radion och idag på morgonen var också trädgården helt snöfri, nu finns det bara lite kvar på gatan där man plogat upp högar. Var även ute i "vårsolen" tidigare i veckan och tuktade lite växter.
 
10 plusgrader i Skåne igår.
 
Tulpanerna är iaf pågång....
 
Det värsta här i mittendelen av landet är ju att det är varmt på dagen, smältvatten och modd överallt och sen fryser till på kvällen/natten och så ska man ut på morgonen innan värmen tagit tag i grejerna igen....som gjort för benbrott, varje dag.
 
Backade ut plåtkatten och lät den stå och mullra ett tag, sedan årets första cigarr!
 
Sex grader varmt och solen vräker ner så till den milda grad att värmepumpen just stannade. :)

Ja, våren väl väl inte på väg, men man kan ju fantisera lite!
 
Här verkar bönderna bestämt sig för att det är vår. Det stinker gödsel ute och en granne klippte gräset igår.
 
Korvgubbe
Såg en bil köra ett fullastat släp med ris och övrigt trädgårdsavfall. Det är väl ett vårtecken?
 
Satt och drack lunchkaffet på lastkajen i solens värmande strålar. OM jag inte visste bättre skulle man kunna tro att våren var i antågande.

Men med bara någon dag in i Januari och förväntade -10 grader nästa vecka så får snöskyffeln stå framme en stund till.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.