Spelar väl ingen roll vilken färg han har, bara han är duktig och billig!!!!!! :: :p
 
svartjobbarn skrev:
Spelar väl ingen roll vilken färg han har, bara han är duktig och billig!!!!!! :: :p
Älskar din pseudonym. ;)

mvh
David
 
h_elen_a skrev:
200 kr i timmen
För 200 spänn jobbar man allt annat utom vitt....
och taskig timpeng svart också...beror på när han gör det..men skulle jag spika på kvällar eller helger så ligger jag inte under 250 spänn minimum...
 
Ja, att jobba svart för bara 250 kr, vilket motsvarar 10000 kr i veckan, kan inte vara lätt, speciellt inte om man dessutom kanske tvingas lyfta "lön" från försäkringskassan eller A-kassan. Vilken härlig moral vi har i det här landet. Inte undra på att skatterna är höga.
 
cubix skrev:
Ja, att jobba svart för bara 250 kr, vilket motsvarar 10000 kr i veckan, kan inte vara lätt, speciellt inte om man dessutom kanske  tvingas lyfta "lön" från försäkringskassan eller A-kassan. Vilken härlig moral vi har i det här landet. Inte undra på att skatterna är höga.

Nä det kan ju bli jobbigt med 40 papp i månaden + bidrag från skattebetalarna ::)
 
:surprised:

F-skatte sedel är lika viktigt som att sätta tak på huset !

Om det blir fel när han gör jobbet - så kan det bli dyrt för dig i sista ändan.

Gör som jag - betala och var glad - det betalar för vård, skola och omsorg !

:)
 
poppgubben skrev:
:surprised:

F-skatte sedel är lika viktigt som att sätta tak på huset !

Om det blir fel när han gör jobbet - så kan det bli dyrt för dig i sista ändan.

Gör som jag - betala och var glad - det betalar för vård, skola och omsorg !

:)
Jubel i stugorna!!
Det är ballt att va bussig, det är ballt att hjälpa till...
 
poppgubben skrev:
:surprised:


Gör som jag - betala och var glad - det betalar för vård, skola och omsorg !

:)
1/3 av det du betalar in går till vård, skola och omsorg. 1/3 går säkert till andra nyttigheter. Men vart tar den sista tredjedelen vägen?
 
Vi har ett bra socialförsäkringssystem som kostar en hel del. Det skulle inte kosta så mycket om det inte missbrukades av omdömeslösa människor.
 
Bra och bra vet jag inte men håller med din poäng....
 
med det timpriset så kan det inte vara annat än svart!
skaffa en seriös kille så kan jag garantera att du sover bättre om nätterna.

mvh luki
 
ok skrev:
1/3 av det du betalar in går till vård, skola och omsorg. 1/3 går säkert till andra nyttigheter. Men vart tar den sista tredjedelen vägen?
sista 1/3 går till skoj i riksdagen ju...Dem har åsså rätt till en kickoff inför säsongsstarten:)
 
Ok, nu har vi fått en offert från ett företag MED f-skattsedel. Det låter som ett bra pris! :) De vill ha 17.500 för att byta underlagspapp och läkt, lägga betongpannor samt byta hängrännor, stuprör och vindskivor. Vi står för rivning och inköp av material.

Den näst billigaste offerten låg på 45.000 för samma jobb... :surprised:

Tror vi kör på detta istället för han utan f-skattesedel!
 
Det låter ju bra, men jag skulle nog ta in referenser på den byggaren. Det är väldigt stor skillnad så nåt konstigt är det. Det kan ju vara så enkelt att de andra har chansat och dragit iväg en hutlös offert.

En kompis tog in offerter på ett el-jobb, de varierade från 18000 till ca det dubbla. När han ringde den dyraste och förklarade att denne låg väldigt mycket över andra offerter fick han svaret "å fan, har du kollat priserna? "


 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.