Hej!

Har sökt med ljus och lykta, annonserat osv men utan resultat. Skulle verkligen behöva detta golv då vi lagt det i alla rum på en våning, utom ett... och sen slutade ju ikea med golv och nu när de börjat igen finns inte just det mönstret =( Om någon har som de vill sälja vore jag övrlycklig, behöver ca 30 kvm men kan kanske köpa delar av olika som ev har och vill sälja.

Hälsningar Jessica
 
D
Jag har massvis med IKEA Tundra Ek i oöppnade förpackningar. Köpte till hela övervåningen men det blev bara av att lägga det i ett rum hittills och om jag skall lägga i fler rum behöver det inte vara just det golvet för min del. Tror inte 30m2 kan vara några som helst problem, har säkert mycket mer. Men var någonstans finns du? De där paketen väger ju en del...
 
Jag blir alldelens till mig och pulsen stiger... men frågan är ju som du säger hur långt bort jag finns... sundsvall =/ Synd att jag inte känner någon lastbilschaufför som kör dit ned. Men vart exakt bor du så ska jag göra allt jag kan för att kolla upp möjliga fraktlösningar, borde handla om max 15 pkt... och vad det kostar, vad vill du ha för själva golvet? Måste bara dubbelkolla att det är plank och inte 3-stav. Tack för att du hörde av dig iaf oavsett om det går att lösa eller inte.
 
D
Jag har ett hus i Göteborg där jag kan tillhandahålla dem (de finns i sommarstugan, men jag kan ta dem till stan för att underlätta lite grann). Jag skall ut dit imorgon och kan ta en närmare titt på hur många paket och exakt hur de ser ut. Men jag har för mig att det var ekplank (om du menar att en ekbräda tog upp hela bredden på en laminatbit och inte menar att det skulle vara någon "nåtad" skarv).
 
gick in på ikea för att kolla frp strl för att kolla frakt... och döm om min förvåning, de har fått in denna kulör, kollade för nån vecka sedan och då fanns det inte, bara andra "färger", helt sjukt nu hittar jag någon som har, då börjar ikea sälja igen =) tur iofs att jag nu inte fraktat hem golv för flera tusen om det sen går att "bara" köra till uppsala och köpa, det är iofs 30 mil men det är ju ändå smidigare eller billigare iaf. ska kolla att de verkligen har det annars återkommer jag =)
 
D
Så länge du inte tänker bygga ihop golvet med det gamla, så borde det som finns på IKEA nu fungera. Men tydligen har de ändrat på klick-fogen så att man inte kan sätta ihop de nya golven med de gamla.
 
D
Är i sommarstugan nu och det var 27 paket (totalt 64,5 m2) IKEA Tundra Ek med artnr/EAN-kod 800.700.13 (16521). Det är plankor (inte 3-stav).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.