Tjenare, jag ska gjuta en sockel som är 20 cm hög 50 cm bred och 27 meter lång. Det blir nånstans mellan 2-3 kubik tror jag. Jag skulle behöva ha hit en betongbil som tippade det i min form. E d någon som har koll på vad sådant ligger i pris?
Jag bor 1,5 mil utanför Kungälv, 3,5 mil utanför göteborg.
Hade vart bra om nån kunde ge mig ett ungefärligt pris så jag vet vad jag ska gå efter.

Tack på förhand// Niklas
 
Räkna med ca 1700:- kubiken.
Sen brukar det ingå 30min lossningstid, dyrt att "köra över".
Tänk också på att de når med rännan hela vägen, klart att du kan skyffla men betong är tungt att jobba med! Tror rännan är ca 8 meter max? Annars blir det pumpbil och det kostar också några kronor.
Lycka till!
 
Tack så hjärtligt för svaret. gott att ha nåt att gå på!

Tack
 
skulle man kunna få en bild på din form? är på g att bygga till själva!
 
K
Jag är också intresserad av att få se bild på formen!
 
Sorry, har inte sett era svar förrän nu. antar att ni e färdiga annars så får ni hojta så slänger jag upp ett par kort!
 
Hej!

Jag vill gärna se bilder!

Jag vill gjuta en sockel till ett växthus. Någon som har tips på hur tjockt det ska vara, tips på hur man får till en bra form samt andra tips?

Jag har tänkt att göra det på 15 kvadrat, ca 3 x 5 med två dörrar, högre betong på norrsidorna ingångarna vätter mot söder) trästomme från betongen samt gamla, höga spröjsade fönster till väggar, Isolerfönster till tak (på 1055 x 1355 mm styck, har 14 stycken.

Enkel teknik men förberett för att värma om man vill: en kokspis i norra hörnet, kanske med lecablockselement runt?

Har hört tips om att man kan mata ner varmluft under soliga dagar i en stengrund. Hur gör man det?

Ev. ska vi förbereda för ett nsäata stegdär vi senare söker bygg lov för att bygga ut det. Funderar på att använda backen som det ligger i så man (senare) kan gå in en våning upp och plocka tomater på höjden. Då också lägga till hönshus på norrsidan, med valfrihet att de kan vara i växthuset (vintertid) eller stängas ute.

Alla synpunkter mottages tacksamt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.