Har någon erfarenhet av deras pump ComfortZone CE50?
Jag snackade med dom på villa mässan i jönköping och dom visade siffror (prestanda?!) som inte verkade stå bergvärme långt ifrån. Luften ut från pumpen skulle hålla -9 till -10 grader tror jag. En vanlig frånlufts värme pump skulle enl försäljaren bara ha ca +5 grader.
???
 
Det lär nog vara svårt att hitta någon som har erfarenhet av deras pumpar eftersom de inte har sålt pumpar mer än någon månad.
Hade deras pump funnits på marknaden när vi byggde hade jag helt klart valt den i stället för våran IVT 490.
 
Någon som har en prisuppgift?

mvh
David
 
David skrev:
Någon som har en prisuppgift?
Jag fick höra priset en gång men kommer inte ihåg exakt vilken siffra det var. Har dock för mig att det var ungefär samma eller något lägre än IVT 490. CE50 skulle dessutom vara betydligt billigare att installera än IVTs och Nibes motsvarande modeller.
 
Killen på mässan snackade om ca 60 000 kr monterat och klart. Givetvis under förutsättning at det fanns ett passande ventilations system i huset. Han ville även besiktiga huset innan han gav något exakt pris.
 
Intressant.
Som kuriosa kan jag berätta att vi håller på att titta på vvs och badinredning i Polen via kontakter.
Nibe säljs under namnet Biawara fast modellbeteckningen skiljer sig något. Jag har dragit slutsatsen, (rätt eller fel), att Fighter 360P heter Fighter 315P och kostar 25 papp. Vet dock inte om det står Biawara eller Nibe på maskinen.
Jag drar nog ner om några veckor och kommer antagligen att kolla in Nibes utbud där nere.
Återkommer med rapport.
Kan nämna att utbudet av badinredning är mycket bättre och billigare på polska siter än svenska. :surprised: Dessutom står priser ofta angivna. Dock ska det visst finnas olika diameter i gängor på blandare med mera så det gäller att kolla innan köp.

mvh
Snåla David
 
David skrev:
Intressant.
Som kuriosa kan jag berätta att vi håller på att titta på vvs och badinredning i Polen via kontakter.
Nibe säljs under namnet Biawara fast modellbeteckningen skiljer sig något. Jag har dragit slutsatsen, (rätt eller fel), att Fighter 360P heter Fighter 315P och kostar 25 papp. Vet dock inte om det står Biawara eller Nibe på maskinen.
Jag drar nog ner om några veckor och kommer antagligen att kolla in Nibes utbud där nere.
Återkommer med rapport.

mvh
Snåla David
Hur gick det David? Får vi någon rapport? ;D
 
*lyfter upp tråden*
Är det ingen som har något mer att tillägga om Comfortzone? 8)
 
Ledsen att jag inte svarat, Markis. Jag "avlade rapport" om Polen i andra trådar. Vi struntade i att köpa "Nibe" i Polen då vi var rädda för att gå miste om garantin.

mvh
David
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.