Såg ni inlägget på PLUS om Myresjöhus? Två familjer med onormalt mycket damm i sina hus, och Myresjö vägrade hjälpa till. Tills PLUS trädde in så klart... *ler*

Min egen privata gissning är att kanske det är entreprenören som strulat, men det syns ju inte. Och framför allt är det inte det jag skall säga imorgon då jag träffar Myresjöhussäljaren för att diskutera hus, utan jag kommer oroligt att fråga om detta är vanligt och var för de inte gjort något tidigare och om man våga lite på dem... Eller är jag ful nu? :-[
 
Eftersom dammet i tv-programmet enligt uppgift innehöll plast och glas, låter det i mina öron som om det kom från isoleringen i huset. Förmodligen lösullsisolering som läcker ut i ventilationssystemet?
 
Lilla_vargen skrev:
Eftersom dammet i tv-programmet enligt uppgift innehöll plast och glas, låter det i mina öron som om det kom från isoleringen i huset. Förmodligen lösullsisolering som läcker ut i ventilationssystemet?
Ja, har man frånluftssystem så blir det ju ett undertryck i hela huset. Är inte väggarna/golv/tak helt täta så kan det ju hända att isolering mm sugs in i huset.
 
Som svar på antagandena att det skulle vara damm från någon form av mineralullsisolering kan jag meddela att jag råkar veta att så inte är fallet.
Analyser av biologisk expertis visar med säkerhet detta. Jag vill inte närmare gå in på omständigheterna, men allt kommer inte fram i PLUS alla gånger.....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.