Är det någon som har koll på förvaringssystem typ Elfa?

Verkar finnas några olika på marknaden, tex Elfa och Cello

Funkar de olika systemen ihop? Hur stor är kvalitets skillnaden. Finns det någon stans man kan köpa den billigt?
 
den billigaste är väl antonius på ikea. dock kan man inte kombinera dessa vad jag vet.
 
Biltemas serie ser likadan ut, vet dock inte om den är kompatibel (dvs rätt avstånd mellan hål i skenor/konsoller etc)
 
Bekant som jobbar på Elfa säger att hållfastheten inte matchas av konkurrenterna (de köper in och lastprovar tydligen). Stämmer säkert tror jag, men är väl bara en av parametrarna att väga in i helheten. Priset är ju högre för Elfa.
 
Har Elfa, men är faktiskt inte speciellt imponerad. Det är ganska rassligt och känns vekt. Har inte testat några andra, men om jag ska köpa igen skulle jag definitivt undersöka de andra. Risken är väl att de andra är ännu sämre?
 
Vi har Elfa och tycker det funkar bra. Jag har en vän som köpte ett billigare system och upptäckte att det inte alls var samma flexibilitet vad gäller avstånd man kunde sätta hyllorna på t ex. Rassligt tycker jag verkligen inte att det är.

Vi har kört massiva trähyllor dock, totalt sett tycker jag att det blir snyggt när man slipper de fula vita foliehyllorna (eller vad det nu heter).
 
  • Gilla
m-i-c-k-e
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.