Dom har ju i stort sett ingenting kvar längre, bara lite CTC-prylar. Inte en enda bergvärmepump.
Jag skulle ju köpa pumpen själv och installera i egen regi...
Såg att Mani Armatur har ett hyfsat sortiment men vet inte om dom kan jämföras med Rinkaby (som leverantör)?
 
Y
Bynor.se säljer flera fabrikat. Jag köpte VP förra året och är en mycket nöjd kund. Dom har dessutom ett väldigt bra sortiment med VVS och har bra priser.:)
 
Jag tror Rinkabyrör slutade med vp för dom sålde antagligen dåligt för deras priser på vp var tyvärr inte speciellt bra men annars är det en kanon firma med snabba leveranser och bra grejer.
 
Snailman
ja de var väl ca 10 tusen dyrare på den pump jag tänkte skaffa, så den hade nog ändå inte blivit köpt där...
 
rorprodukter.se hade bästa pris på 1245-10 i höstas...
 
Varför inte ta och ringa Rinkeby Rör och fråga "varför" ? ;) Har beställt en del där bra priser & snabba leveranser!
 
Sortimentet i butiken är ju mycket större än det dom visar på webben. Om det gäller VP åxå ha ja inte tänkt på.
Utöver detta så tar dom ju hem vad du vill om det nu inte skulle finnas.
 
Nimajneb skrev:
Utöver detta så tar dom ju hem vad du vill om det nu inte skulle finnas.
Jasså? Jag har provat med RSK nr via kundtjänst ett par gånger men fått njet. Ett av de starkare skälen till att jag handlat på byggbo och sigro istället. Nu är det iofs ett par år sedan men....
 
MathiasS skrev:
Jasså? Jag har provat med RSK nr via kundtjänst ett par gånger men fått njet. Ett av de starkare skälen till att jag handlat på byggbo och sigro istället. Nu är det iofs ett par år sedan men....
På plats har det funkat bra iaf, men då har det handlat om grejer i CTCs sortiment samt speciella badrumsgrejer där inget fanns i deras katalog. Dom bara lyfte på luren o ringde o kollade, jag fick ett pris som direkt var bättre än någon näthandlare jag kollat innan. Inom en vecka så hade dom prylarna hemma.

Kan ju vara så att dom bara tar in märken som dom har kontrakt med.
 
Jag frågade dem personligen på hem och villa mässan ifall man kunde beställa en handikapps toalett utan skruvhål från IFÖ ifall man kontaktade dem med ett RSK nummer. De var inte ett dugg intresserade av att sälja något som inte fanns med i katalogen.....
 
Vi hamnar OT men... På plats i Rinkaby frågade jag om ett handfat från IFÖ som de inte hade i sortimentet. De kunde ta hem valfri IFÖ-produkt till 20% rabatt.
 
Lustigt att dom har så olika bemötande, måste fråga nästa gång jag är där om vad det är som dom vägrar ta hem.
 
Men det är väl inte märkligare än att man har en princip att följa vid näthandeln av logistiska skäl, och en annan service direkt i butiken.
 
Jag tror inte det har så mycket med logistiken att göra då dom ju även på hemsidan har beställningsvaror. Tror nog mer på att det har med administrationen att göra. Att ha en specialbeställning hängandes med en handskriven lapp på är enklare att hantera än att få in det i hela websoppen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.