Hejsan!
Jag letar efter en bra fönstertillverkare som kan leverera måttbeställda fönster i Stockholm. Någon som har använt sig av någon som är bra eller en snickare som kan bygga fönster.
/erik
 
Så gott som samtliga PVC-fönster levereras i önskat mått. Så du kan kolla med vilka som helst. Kronfönster, bara för att ta ett exempel. De levererar säkert till Stockholm också.
 
Alla fönstertillverkare tillverkar måttbeställda fönster. Man brukar få betala för en extra modulhöjd/bredd extra.
Så ändrar man mått på både höjd och bredd brukar fönstret kosta ca 1500:- mer.
 
Jag är väldigt kluven hur jag ska göra. Mina fönsteröppningar är precis för små för modulmått, tex så håller dom 148x118 (knappt) så det går inte få in ett fönster helt enkelt.
Antingen får man lägga ut extra på specialmått eller så får man bygga om väggarna och flytta reglar. Inget är ju direkt lockande men nåt måste man ju göra.
 
Är du helt säker på måtten, eg har du plockat bort foder och tittat efter hur det ser ut?
 
Ja, fönstren sitter utan foder och dikt mot reglarna med en 1mm tunn skummgummi emellan bara.
 
Trist... Hur tänkte dom då månne?
Fönstren brukar väl vara 15mm mindre än modulmåtten....
 
Stefan N skrev:
Ja, fönstren sitter utan foder och dikt mot reglarna med en 1mm tunn skummgummi emellan bara.
Jättevanligt att det ser ut så på modulhus. Bara en skumremsa och sedan eglrna dikt an fönstret.
Reglarna brukar bara vara 34 mm så där är inte så mycket att såga bort för att få i ett modulfönster.
Jag beställer fönster i 70 mått när det är till sådana hus.
 
Jag beställer fönster i 70 mått när det är till sådana hus.
Vad menar du med 70 mått?
 
Istället för tex 1180x1180 som är standard beställer du i 1170x1170.
 
Stefan N .

Den typen av fönstermontage blir det när trähusfabriken börjar med att bygga väggblocket runt fönstret, en ännu sämre variant som man kan stöta på vi fönsterbyte är när sidostyckena går från golv till tak, karmen ser ut som en stege och bildar ett väggblock.
Tips på fönstertillverkare:NorDan Kvillsfors ring direkt utan mellanhänder.
 
Det finns flera fönstertillverkare som inte tar betalt för special mått..innebär att du kan beställa på millimetern.
Ekstrands,Norlux,PVC tillverkare nog alla ,
 
Jag tog mina tillslut från Kronfönster, dom är jag mycket nöjd med.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.