Hej,
jag letar eftern en lämplig plats för placering av centraldammsugaren.
Huset står på en krypgrund som jag skall "inreda" ty vi har 2,2 m till tak så det är ett idealiskt förråd.
Vad tror ni om att placera centraldammsugaren där ?
 
Det måste vara en krypgrund för jättar :surprised:. Borde snarare kallas för stågrund och då är inte steget så långt till en källare. ;D
Nåja, är det torrt där, så borde det inte vara några problem att sätta centraldammsugaren där.
 
Scout skrev:
Hej,
jag letar eftern en lämplig plats för placering av centraldammsugaren.
Huset står på en krypgrund som jag skall "inreda" ty vi  har 2,2 m till tak så det är ett idealiskt förråd.
Vad tror ni om att placera centraldammsugaren där ?
WOW, 2.2 meter i krypgrunden, det har jag i min gillestuga a'la 70-tal..., torde inta va någe problem att montera dammsugarn där....
 
Jag har haft 2 centrald. och min svåger 1.Bortkastade pengar med den långa slangen är det en pina.Nu kör alla med vanl. dammsugare med kol och hepa.Super!
 
Jag gissar att krypgrunden inte är uppvärmd och då är det viktigt att du isolerar rören ordentligt för att slippa kondens. Annars är det inga problem så länge det är torrt.
 
Tackar för råd !
Jajmensan det är ett ordentligt förrådsutrymme... 45 kvm som säkert kommer att fyllas till bristningsgränsen ;-D
Eftersom det är ordentligt med ventiler så "borde" det inte vara något problem med fukt så placeringen blir nog där.
Så slipper vi ifrån ev. oljud.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.