Hej,

Jag har tänkt att sätta in ett DSC 1864 larm med rökdetektorer i mitt nya hus, är lite osäker på vilken detektor jag skall köpa. Det finns tre alternativ av modellen FSA-410.

FSA-410 Rökdetektor
FSA-410S Rökdetektor med siren
FSA-410ST Rökdetektor med siren & värmedetektor(57 grader)

Om detektorn har en inbyggd siren kommer alla att ljuda vid larm eller bara den som har utlöst? Kan man använda sirenen i detektorn vid inbrottslarm?
Är inbyggd värmedetektor bra eller en nackdel ifall det blir brand men inte värme så kanske den inte larmar?

Mvh Fredrik
 
Fredrik_Jo skrev:
Om detektorn har en inbyggd siren kommer alla att ljuda vid larm eller bara den som har utlöst?
Den som utlöst ljuder och så de vanliga larmsirénerna såklart

Kan man använda sirenen i detektorn vid inbrottslarm?
Nej


Är inbyggd värmedetektor bra eller en nackdel ifall det blir brand men inte värme så kanske den inte larmar?
Fördel om det blir eld men ingen rök

Mvh Fredrik
:):):)
 
Rökdeckare med siren kan vara fördel att ha tex i sovrum och den med värmedetektor kan vara bra att ha i tex kök alt vardagsrum om man har kamin där det kan uppstå rök utan eld, skulle det väl börja brinna blir det rätt snabbt 57 grader!
 
Ok, då ska jag ta modellen med siren.
Min elektriker tyckte inte att jag skulle ha en rökdeckare i vardagsrummet där vi har ryggåstak och kamin, känns ju lite som han har fel där?
Har inte haft kamin innan så det kanske fellarmar om det kommer rök när man eldar fast om man gör rätt så borde det ju inte komma rök i rummet? För blir det rök så borde ju det vita fina taket bli grått...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.