....men velar lite mellan en mittbalk av stålrör eller göra en av plywood....vill helst ha så få svängda steg som möjligt...förslag någon?
 
Ritning färdig :)

Tänker använda ekbänkskivor som ämne till steg....IKEA? eller någon annan som har något annat alt?
 
Bara att bygga klart sedan svänga förbi här för att mäta upp ditt nästa trapp-projekt! d^_^b

Bara för att flika in så har jag märkt att man oftare kan göra klipp på bänkskivor från tex, K-Rauta eller Bauhaus mot vad dom kostar på IKEA.
 
Bauhaus har jag kollat men dom var dyrare än IKEA...K-Rauta skall kollas :)

Slacker är välkommen att komma över och kopiera trappan när den väl blir klar....skön inställning med tanke att den bara finns i skallen på mej än så länge...hahaha....
 
Kolla Rusta också! Finns priser på hemsidan.
 
Mikael_L
Jag har missat denna tråd ...

Tänker du ha vilplan i botten av U-et?

Vad har du för tanke om materialet. Hyvla och limma ihop regelvirke och sen planhyvla är ju billigast om du har tillgång till en planhyvel.
Det kan t.o.m bli så mycket billigare att inköp av en lite enklare hyvel kan motiveras.
Men då blir det ju furu/gran, du tänkte dig kanske något exklusivare...
 
Rebeckaf skrev:
Kolla Rusta också! Finns priser på hemsidan.
Så klart :) tack..
 
Mikael_L skrev:
Jag har missat denna tråd ...

Tänker du ha vilplan i botten av U-et?

Vad har du för tanke om materialet. Hyvla och limma ihop regelvirke och sen planhyvla är ju billigast om du har tillgång till en planhyvel.
Det kan t.o.m bli så mycket billigare att inköp av en lite enklare hyvel kan motiveras.
Men då blir det ju furu/gran, du tänkte dig kanske något exklusivare...
Nix...inget vilplan....ville ha det pga det skulle vara mycket enklare då men tyvärr tillåter inte avsatt yta att göra trappan med vilplan :@....nu blir det en med 6st svängda steg och 9st raka....mittbalken kommer jag göra i 15mm plywood som en låda och med 27mm eksteg.....
 
Biltema har börjat med ekskivor. 3x0,62 går på 1000kr för 27mm-tjocklek och 1500kr för 40mm
 
...söker infälld väggbelysning att sätta i sättstegen.....kom med förslag....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.