berne88 skrev:
Hmm de här verkar svårare/krångligare än vad ja hade väntat mig:(

Får såg upp golvet å kolla hur de ser ut, å lägga in bilder här så de blir rätt.
renoveringar blir alltid krångligare än vad man först trodde :D
 
noone70 skrev:
renoveringar blir alltid krångligare än vad man först trodde :D

Hehe Ne inte allt måleri är lätt:) sen är jag inte sp gammal, så de kommer väl med åren
 
mmm, de kommer med åren,,, och bitterheten ;)
 
noone70 skrev:
mmm, de kommer med åren,,, och bitterheten ;)


Hm jag är ju bara 23 än så länge, så de kommer säkert. Är nog bland dom yngre som köpt hus troligt viss:)
 
Måste man sätta en sarg runt om? Eller räcker de å lägga fog i kanterna, då jag inte tror de blir snyggt med en sarg runt om.
Eller andra förslag?
 
Måste ja ha gips? Eller räcker de med spånskivan?
 
Det räcker med spånskiva.
 
Har ett litet problem tror ja.


De är en trapp i hallen, vågar man bryta upp golvet? En polare trodde att trappen vilade på golvet?

Men de känns som att den måste vara skruvad i ytterväggen, så de Bode inte hända något.


Kan ja kolla de på något sätt?

De jag kan göra är att dra i ett par skruv under trappen så vet ja att de sitter i en vägg. Även tänkt att ha ett stämp under fall fall

Tankar?
 
Trappan vilar troligen delvis på golvet. Det där med att det räcker med spånskiva, du kan inte sätta klinker direkt på spånskiva (normalt sett). Jag tror att det finns någon form av lim som kan användas på trämaterial, men då också med special fog. Allt måste vara elastiskt. Tror att det är väldigt ovanligt att det används (och då finns det ngt. skäl).

Ang sarg eller fog runt om. Du kan lägga en mjukfog mellan klinker och trägolv, dvs silikon. Det finns att köpa från samma produktserie som den vanliga klinkerfogen, så att färgen blir samma.
 
hempularen skrev:
Trappan vilar troligen delvis på golvet. Det där med att det räcker med spånskiva, du kan inte sätta klinker direkt på spånskiva (normalt sett). Jag tror att det finns någon form av lim som kan användas på trämaterial, men då också med special fog. Allt måste vara elastiskt. Tror att det är väldigt ovanligt att det används (och då finns det ngt. skäl).

Ang sarg eller fog runt om. Du kan lägga en mjukfog mellan klinker och trägolv, dvs silikon. Det finns att köpa från samma produktserie som den vanliga klinkerfogen, så att färgen blir samma.


Ne de blir inte klinkers direkt på spånet, utan ska flyttspakla sen på med kliners.


Någon mer info om trappen?
 
Nu är golvet upprivet, reglar ligger i, så nu är de isolering, spånskiva ska på idag, å börja fräsa i den. Flytt blir i morgon.


En fråga bara när jag ska prima spånet, kan man ha slangen i då? Å prime på den med?
 
har nu råkat ut för något trist, i hallen där de ska lägga klinkers, har inte de mest optimalaste stället för att mäta saker, en trapp mot ett element, så när jag väl sågade spånet i rätt längd...gick de inte å in de. så jag var tvugen å såga bort en större bit.


så nu är de ca 3-5cm där det inte finns spån, å de är precis under trappen, nästa steg är att flyttspackla.. men hur ska jag göra där?

fick tips om att hälla i driver med silicon/latexfog eller använda fogskum.


så snälla vad ska jag göra?
 
Där vi bodde förut så la jag klinkers i entrén, rakt på spånet. Hade i ngt pulver i fix och fog för lite elasticitet sen bara körde på. Funkade kanon. inte en spricka på de 5-6 år som vi bodde kvar efter det.
Hade dock ingen golvvärme. yta c:a 1x1,5m.
 
Om regelverket är cc60 med 90x190 reglar, vilken dimension ska man ha på kortlingarna och hur tätt bör dom sitta?
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.