Hur skulle ni uppfatta ett helt grått hus(ljusare på fasaden än på foder och runt fönster), med rött tak. Jag tror det skulle bli snyggt, men är orolig att det ska se trist och "grått" ut. Kanske beige och grått skulle vara en bättre kombo?
 
beror nog helt på nyansen i grått. har sett ett som själva huset var ljust grått och knutar och fönster var mörkaregrått.. tyckte inte alls att huset var dystert på någe vis.. de var skita snyggt =) men vet inte om det passar med rött tak.,..
 
Tycker absolut att det passar med den kombination du föreslår! Jag tycker inte alls att det ser grått och dystert ut, det röda taket lättar ju upp det hela oxå. Kör hårt! ;)

Lycka till!

Mvh Anna
 
  • gratthus.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Där vi har byggt vår hus finns det tre hus som har helt gråa hus som du beskriver det och jag tycker att det är fint.
Jag för min del skulle nog se till att de gråa är så rent gråa som möjligt, om du förstår vad jag menar. Inte så mycket inblandning av blått eller rött.
 
Tack för bilden,och svaren. Nu har jag nästan bestämt mej,till 99 % att det blir grått.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.