Har en kompis som sa att han hade någon gubbe där och skulle sätta in en HF avledare
men kompis kunde inte säga så mycket om det gogglade på det, men det står verkligen inte
mycket om det, någon som vet hur detta "kopplas" in eller hur man gör ?
funkar det ? något som satt in det ?
 
I vilket sammanhang?
Ibland vill man filtrera bort nätströningar, ibland skydda sig mot åska, ibland avskilja sig galvaniskt mot något av någon anledning.
Det behövs lite mer information för att veta vad det handlar om.
 
HF=högfrekvens men man talar inte om avledare i sammanhanget möjligen filter. Det som avses är väl fäörmodligen någon form av ventilavledare alltså fråga om att avleda höga spänningar. Finns en uppsjö av skydd alltifrån grov-, mellan- och finskydd.
 
Hej!
Dom hade haft dit en gubbe som påstod att det var mycket störningar i huset och att det var därför dom hade
bland annat problem med sömn och att dom hade problem med inomhus luften oxå pga av dessa störningar
kan det ligga någon sanning bakom?
 
Nej.

Men att dricka mindre kaffe hjälper sömnen. ;)
 
Ett gediget kroppsarbete (tex motion), stressfrit levnadsätt (dra ner på sina förväntningar och krav), inte irritera sig på att man inte kan sova, skippa kaffe efter 18:00. Det är några saker som hjälper 1000 ggr så mycket som nån HF avledare, avledarens förespråkare är enbart ute efter att göra sig en hacka på någon stackare som har peronliga problem.
Jag blir rent ilsken när jag hör om den typen av skojare, det enda som kommer att hända är att den som inte kan sova blir lite fattigare och fortfarande inte kan sova.:@
 
  • Gilla
Andreas_H
  • Laddar…
var nästan det jag misstänkte, dom har små barn som är uppe på nätterna och håller på att driva dom till vansinne
och är helt desperata efter sömn ....dom har haft den där HF avledaren i 2 nätter nu och hon säger att luften i huset på något sätt känns varmare den hördes va hutlöst dyr den där oxå dock så vill hon inte säga hur dyr ...
så dom är grundlurad ?
 
Känns som rekognoscering för något helt annat?
 
ja jag vet inte tycker väldigt synd om dom, och som det känns så är det någon som ser
sin chans att utnyttja dom i deras elände och tjäna en hacka på det ...
Men alltså vad kan en HF avledare förbättra ?
 
Hemsidan och dess förklaringar är allt annat än seriös - dom saknar grundläggande elkunskap.
Deras HF-avledare kan ersättas av ett normalt jordtag och skyddsutjämning.
 
En HF- avledare kan inte förbättra deras situation, vad dom behöver är hjälp med att få ordning på sina barn. Det fins hjälp att få när man inte "orkar/vet hur" man ska få ordning på sina barn.
 
Kul att företaget jämför med norge, om inte jag minns fel så går väl norge över mer på samma system som vi har samt att skillnaden på skidåkare har väl mycket med träningsformer att göra, inte hur elen funkar i hemmet...jösses...att liknande företag får existera...
 
Idrotten är ett område där man snabbt måste återhämta sig efter en hård belastning. Där är det mycket viktigt att bostaden är bra. Svenska elsystemet är dåligt jämfört med det Norska när det gäller störningar. Skidåkning är ett bra exempel där man resultatmässigt kan se skillnaden.
Va!?? Haha d^_^b Sicket kvalificerat skitsnack den sidan har.

Källare som tidigare varit fuktiga har också torkat upp när HF-avledaren installerats…
Nu förstår jag inte?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.