Hej
Har precis köpt lägenhet där golvet är av ljust fiskbensmönstrad ek. Nu vet jag att det är lite av kult golv och synd att ta bort men jag tycker att det är jätte fult (smaken är som...)
Min fråga är om man kan sälja det golvet till någon som hellre vill ha det?

Har inte mätt men det är ca 50kvm

Tack på förhand
 
Det går, om den är spikad. Men man får inte så mkt betalt. 50 kvm borde kosta cirka 3000-5000 kr på begagnatmarknaden, förutsatt att det är omsorgsfullt demonterat.
 
Det är ju bättre att låta det ligga kvar och lägga in nåt annat som passar dig ovanpå, nästa ägare kommer garanterat hellre ha fiskben än nåt nytt.
 
jag skulle lätt betala för det om det var demonterat så det går att återmontera!
 
Tack för info

Att lägga över det känner jag inte blir snyggt då det blir nivå skillnad t ex vid öppna spisen. Eller alla trösklar. Dessutom kan det knarra en del...

Men hur vet man om det är limmat eller spikat? Kan man se det eller behöver man ta bort ett par st för att se?

Och isåfall, hur och vart annonserar man en sån grej? På blocket? :)
 
Ja, på blocket.
Man behöver demontera för att se hur de sitter, tyvärr.
 
Eller annonsera här på forumet (det finns ju en avdelning för säljes/skänkes). Precis som gusvo085 så skulle jag kunna vara intresserad av att köpa det om det var omsorgsfullt demonterat så att det går att montera igen (i mitt fall skulle jag vara intresserad av ett golv där bitarna är 68x460 mm stora, ca 25 kvm, när jag bygger ut mitt vardagsrum...)
 
Tycker bara att det är synd att slänga det eftersom jag vet att så många vill ha ett genuint golv. Sen att man får en slant för det är bonus...
 
Det måste väl vara många som är intresserade av ett sådant golv (jag är det t.ex)! förutsatt att det är i bra skick och man bara kan lägga in det.
 
Ja intresse finns men jag vet inte om det är limmat eller spikat samt hur man demonterar det ...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.