pjodden skrev:
Jag har en billig Meec-dammsugare från Jula och den kan jag inte rekommendera till någon. Den låter mycket, suger dåligt och välter lätt (gör att flottören stryper helt).

Nu är jag på jakt efter en ny grovdammsugare som fungerar och såg att tidningen "Gör det själv" rekommenderade Einhell RT-VC 1630 SA som "bästa köp". Har dock inte lyckats hitta den i någon affär här i Norrköping så nu funderar jag på en Herkules SR 30 EA som jag hittat på Bauhaus.
Är det någon som testat någon av dessa?

I testet ovan hade de även med Biltemas grovdammsugare som någon nämnde tidigare och den var tydligen riktigt imponerande till det låga priset. Nu har jag dock fått nog av maskiner i det allra billigaste segmentet. (Kanske man slipper att vara så arg jämt om man har bättre grejer;)

Så är det någon som vet något om framförallt Herkulesmaskinen?
Jag har inte lyckats hitta några recensioner e.dyl. på den men det är ju 5 års garanti och den såg ju fin ut på hyllan på Bauhaus ;)

Mvh Magnus
Herkules är Bauhaus eget märke. Det är med andra ord ett billighetsmärke. Som med alla billighetsmärken innebär det att du kan få något som är förhållandevis uselt (min första Herkules kompressor), eller något som är riktigt riktigt bra för pengarna (min andra Herkules kompressor). Du kan egentligen inte dra alla Herkules dammsugare över en och samma kam. Någon av dem kan vara en Herkules märkt historia från ett ställe som tillverkar bra dammsugare under anat märke.

--- Mats ----
 
Jag granskade just Herkules sugarna på Bauhaus igår och kan konstatera att det är en variant av Nilfisk Altos Multi 20T och Multi 30T sugare.

Plasthinken är identisk sånär som på lite annorlunda länkhjul (ser faktisk mer rejäla ut på Herkules vs Nilfisk). Samma filter, filterrengöring, knappar mm. En positiv fördel med Herkules variant av Nilfisk är sladdvinda! Det man förlorar är möjlighet att blåsa luft, men till det kanke man har en kompressor i alla fall.

Jag tycker inte att rören i plast till Nilfisk och Herkules verkar hålla på sikt (ett rör på demomaskinen redan sprucket) men om man köper med rostfri hink tror jag rören till Herkules också är i rostfritt till skillnad från Nilfisk. Nilfisk Multi 30T har dock en större motor på 1800 W till skillnad från Herkules som bara har 1400 W precis som Multi 20T. En annan stor fördel är att när man kört skiten ur sin Herkulessug innan fem år har gått så borde man kunna hämta ut en ny på garantin....

En maskin jag överväger är Kärcher NT 360 Xpert för 2499:- på Swedol (ord. 3744:). Jag tror det är en "semiproffs" sugare. Den har i alla fall elektronisk automatisk rengöring av planfiltret (vilket dock är mindre än de runda filtren på Nilfisk/Herkules).

Någon med erfarenheter av ovanstående grovsugar?
 
  • Gilla
Mickebandsåg
  • Laddar…
P
min alto 30 gick sönder förra veckan, så ja tänkte köpa en ny lågpris maskin.. slutade med att jag fick ett så bra pris på en Kärcher NT 14/1 ECO TE Advanced så det blev köp.. och jag ångrar mig inte en enda sekund :wow:d^_^b
 
Vad gav du och vart?
Sitter och kollar efter en hyffsad dammsugare och har fastnat lite för Bosch GAS25.
Vad finns det för bra erbjudanden ute på marknaden idag på grovdammsugare?
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.