Tjena !

Har inte använt mig av dem men kommer kanske! Hur har det gått för dig, använde du dig av dem eller ?
 
Nix,
det var för mycket oklart.

Firman finns inte registreras.
"Har just bytt namn".

F skattesedeln är på en enskild person,inte firman.

Referensen på hemsidan har sagt upp bekantskapen och slutat använda dem

Kunde inte ge några andra referenser

Inget kontraktsförslag, enbart mail

Osv.

Med tanke på att badrum är känsliga saker så vågade jag inte
 
Att F-skatten står på honom personligen betyder bara att det är en enskild firma, sen kan han/de byta namn precis som de vill men i övrigt så vet jag inte vem det är.
 
Visst kan man göra som man vill.

Men om man registrerar en firma så har man ett orgnummer kopplat till detta.

Jag fick en offert från en firma som inte finns.
Med ett orgnummer som går till en person.
Men det var inte den personen, utan en annan som kontaktade mig.

Dvs, personen använder ett firmanamn som inte finns, och ett orgnummer som går till "en kompis".
Och skickar ett pris via mail. Inget kontrakt.

Så vem gör jag egentligen affär med.
Person A eller B eller firman ?
Vad händer vid ev tvist ?

Nej, sånt ger jag mig inte in på.

Men sen får alla naturligtvis göra som de vill. Jag ger inga råd till andra.
Jag berättar bara hur jag gjorde.

PS Jag är kassör i momspliktig förening, och har även lång erfarenhet från upphandling
 
Edward_E skrev:
Visst kan man göra som man vill.

Men om man registrerar en firma så har man ett orgnummer kopplat till detta.

Jag fick en offert från en firma som inte finns.
Med ett orgnummer som går till en person.
Men det var inte den personen, utan en annan som kontaktade mig.

Dvs, personen använder ett firmanamn som inte finns, och ett orgnummer som går till "en kompis".
Och skickar ett pris via mail. Inget kontrakt.

Så vem gör jag egentligen affär med.
Person A eller B eller firman ?
Vad händer vid ev tvist ?

Nej, sånt ger jag mig inte in på.

Men sen får alla naturligtvis göra som de vill. Jag ger inga råd till andra.
Jag berättar bara hur jag gjorde.

PS Jag är kassör i momspliktig förening, och har även lång erfarenhet från upphandling
Om man registrar en enskild firma så är det pers.nr som är org.nr.

Man kan även i en enskild firma ha anställda som hanterar saker eller helt enkelt använder sig av annan firma som underentrepenör....what ever.

Du kan kalla din firma vad du vill ut mot kunder så länge ingen klagar men namnet du registrerar ska godkännas av PRV, exempel, Gustav starat egen firma och köper en kiosk, han registrera firman med namnet G:s Livs och spel men låter en skylt sitta kvar för det är ett namn som alla i krokarna känner igen och då heter kvarterskiosken "Hörnan"

Du gör din affär med företaget som tar ansvar för arbetet, detta vet man genom skrivna avtal innan arbetet startar, sen kan någon annan ha fullmakt från företaget att handha dessa arbeten med att skriva avtal.

Om du då ville påvisa att du är kassör och håller på med upphandling så borde du kanske veta skillnaden mellan enskild firma, KB, HB, AB, förening och stiftelse, själv har jag drivit enskild firma, HB, och AB, jobbat i ett KB samt suttit i styrelse i en förening.

Om man sen vill anlita ett företag vad dom än är registrerade som är ju upp till var och en men det behöver inte alls vara något lurt med det som du beskrivit.
 
Redigerat:
Tittar man på den bildserien så finns det fler tveksamheter. På bilden ovan så tycker jag att det ser tveksamt ut om det sitter en rörmanschett på rören som kommer upp ur golvet.

Men tittar man på bildserien så ser det ut som de inte flytspacklar golvet, tätskiktet ser ut att vara lagt direkt på spånskiva. Reglarna under ligger på cc60.

Golvbrunnsmonteringen ser suspekt ut. Golvbrunnen ser ut att vara monterad utan stöd för spånskivan runt brunnen. Men det är möjligt att dessa monterats mellan 2 bilder. Annars är det ett ganska vanligt fel, som typiskt ger vattenskador på sikt.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.