Tycker också om den stilen.
Vi planerar att göra om badrummet med mörkgrått klinker på golvet, vitt kakel på väggarna, dusch med två sidor glasblock, och den tredje duschvägg (den fjärde sidan är mot väggen), och någon sorts badrumsmöbel - vill dock gärna ha den i trä så att det hela inte ser så stelt ut.
 
Glasblock har vi också tänkt ha.
Ev. mörkgrå mosaik i själva duschen, som matchas med mörkgrått klinker i 10x10.
Resten av väggarna mjukvita, liggandes kakel ca 10x30
eller liknande.

Tror det blir jättesnyggt! :)
 
Great minds... :D Vi skall också ha mosaik, i någon grå nyans, i duschen.
Avlångt kakel till väggarna har vi också spanat in oss på, men det är möjligt att vi köper billigare kvadratiskt för att få det gjort snabbare.
 
Såg ett badrum med blå och turkos mosaik på golvet, det var otroligt snyggt!!! Till det skulle jag välja vita väggare och inredning i lite stramare ek...

Den länken du visade var till ett väldigt snyggt badrum också.
 
Vi funderar på att ha svart skiffer på golvet (opraktiskt javisst...) vitt kakel på väggarna och ektillbehör till det

//Markus
 
Det här är min och sambons stil. Låter som att ni också skulle kunna gilla det. :)

http://hem.wtnord.net/k01561/HPIM1082.jpg

(testade att infoga bilden, men den blev alldeles makalöst stor...)

På golvet som inte är i duschen eller under badkaret har vi 30*60-plattor i samma färg, de har vi dessutom stående från golv till tak i alla hörn utom det som syns på bilden.
Vi har dock en lite "mjukare" handfatsmöbel i lönn.
 
Jättesnyggt koko!!
Hur fungerar det att duscha utan dörr? Vi funderar på att ha något liknande, fast är lite osäkra på det där med duschdörren vara eller icke vara...
 
Det beror ju lite på hur badrummet ser ut. Vi har ett ganska kvadratiskt badrum, och mittemot duschen är badkaret - där det inte spelar nån roll om det skvätter.

Vi har 4 block brett och 10 rader högt (har jag för mig) plus en 'kolumn' 15*15-kakel längst in och en 'kolumn' glasbetong längst ut som är vinklad 90 grader (syns på bilden om man tittar noga). Den raden gör att det skvätter mycket mindre faktiskt. Dessutom en snygg (men rätt dyr) detalj.

Det skvätter en aning utanför om man är yvig när man duschar ::), men inte så man blir blöt om fötterna när man går där. Superskönt att slippa jobbiga skarvar att göra rent eller slabbiga draperier.
 
När jag blir snuskigt rik ska jag anlita en riktig mosaiksättare (eller vad det nu kan tänkas heta?). Jag såg för nåt år sen ett marockansk-inspirerat badrum i en fransk inredningstidning och jag dreglar fortfarande :p

Tills dess har jag nog ingen stil, men fotot du visade var klart godkänt :)
 
Koko, fantastiskt snyggt! Vi är helt inne på samma linje. Mörkgrått golv, vita avlånga kakelplattor på väggarna med avbrutet för grått på vissa ställen. Blanda material / färg tänker vi göra i köket också.
 
Tack så mycket, annann, vi är verkligen nöjda själva! Känns jättebra att kunna kombinera med vilka färger man vill, allt är ju snyggt till grått och vitt!

Här kommer en till bild på hur vi gjorde vid badkaret (jag har publicerat bilderna i en annan tråd också, lovar att hejda mig nu ;D). Där ser man även ett av hörnen som jag skrev om tidigare:

http://hem.wtnord.net/k01561/HPIM1081.jpg

Köket dröjer det nog nåt år till innan vi känner att vi har råd att ta tag i. Fast vi har nya vitvaror och häll/ugn från 99, så vi ska väl egentligen inte klaga. Det är bara det att hela köket är ett hembygge och rätt taffligt och opraktiskt gjort.
 
Kanonsnyggt koko!!!! :D

Ska själv renovera vårt badrum efter sommaren.
I vårt badrum finns även en bastudel med gammal trädörr som jag ska byta ut till rökfärgat glas....

 
Vi har inte heller någon dörr till vår dusch. Funkar bra utan. Vi gillar grått(som alla andra ::) ) och beiget är min favorit så sambon gjorde såhär med våra badrum:
DSC00230.JPG
DSC00233.JPG

 
Hoffsan skrev:
Vi har inte heller någon dörr till vår dusch. Funkar bra utan. Vi gillar grått(som alla andra ::) ) och beiget är min favorit så sambon gjorde såhär med våra badrum:
[bild]
[bild]
hur får man till väg med glas block i? sedan hur får man till så man höja upp ett dusch utt ryme? kanse fel ställe men kändem ig jag måste fråga för just det jag vill ha
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.