Ska byta till induktionshäll och separat ugn som ska placeras i människovänlig höjd.
Samsung har en ugn på 65 liter som är delbar i två mindre. Dessa kan användas separat när man inte ska laga så mycket,och det verkar vara vettigt. Jag vill inte ha någon pyrolysugn utan katalytisk emalj kompletterad med ångrengöring. Har inte hittat
den tekniken i något annat fabrikat. Men vad vet man om nya grejor

Hällen ska vara med slider och hyfsat enkel att handskas med utan allför många
knapptryckningar.

Det finns många synpunkter betr. fel och brister på andra fabrikat men om Samsung finns inte så mycket sagt.
Är det någon som har erfarenheter av deras grejor. Har sedan 4 år tillbaks en suverän
mikro av deras fabrikat som tuffar och går, för övrigt emaljerad på insidan.:S
 
Jag vet inte, har ingen erfarenhet av Samsung. Men ju fler som säljs av ett märke, desto fler får problem om det är samma felutfall på olika märken. Eftersom Electrolux säljer rätt mycket, fins det fler som har problem och ondgör sig.

Om en maskintilverkare är bra på maskin typ A, betyder det inte att de är bra på typ B, eftersom de har olika designteam, ofta olika plattformar mm.

Nu får jag nog stryk av andra på forumet, men jag tror inte att det är så stor skillnad på olika fabrikat. Jag skulle nog vara så fräck och säga att kvaliteten på de prylar du frågar efter är lika bra från alla fabrikat. Däremot, skiljer det i pris, finesser och hur bra det passar.
Jag hade nog valt den lösning som passade mig bäst och hållt tummarna.
Men jag hade nog tänkt efter hur jag skulle göra för att byta till ett annat fabrikat senare utan allt för mycket arbete.
 
143 skrev:
Ska byta till induktionshäll och separat ugn som ska placeras i människovänlig höjd.
Samsung har en ugn på 65 liter som är delbar i två mindre. Dessa kan användas separat när man inte ska laga så mycket,och det verkar vara vettigt. Jag vill inte ha någon pyrolysugn utan katalytisk emalj kompletterad med ångrengöring. Har inte hittat
den tekniken i något annat fabrikat. Men vad vet man om nya grejor
Hur gick det? Blev det någon ugn?

Någon annan som har Samsungugn?
 
Efter att i flera veckor haft dialog med deras s.k. kundservice om diverse teknikaliteter betr. ugnen
där man gav olika svar beroende på vem man fick dialogen med och i förhållande till vad som angavs i bruksanvisningen så köpte jag Cylinda i stället, den är dock inte på plats ännu.
Efter sista vändan med Samsung för drygt en vecka sedan skulle man vända sig till huvudkontoret
och på den vägen är det, sen har jag inte hört ett ljud.. Prylarna kanske det inte är nåt fel på men den sk kundservicen är katastrofal vilket gjorde att jag valde annat märke.
:@
 
Kan inte rekommendera någon att köpa
några vitvaror som det står Samsung på.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.