Har slang som är frusen den är 3m lång. Slangen är 25mm invändigt så jag tänker mig ett munstycke ca 20mm.

Kommer ha varmvatten och en vanlig vattenslang till munstycket och skulle behöva koppla på ett enkelt munstycke som kan driva sig själv framåt så att säga.
 
Är det mycket böjar? Jag tror du klarar dig mer än väl på bara trädgårdsslangen om det bara är 3m.
Med trycket på komunalt/hydroforvatten kommer du inte få framdrivning med ett munstyckte.
det är bara 2-3bar i änden på trädgårdsslangen och det räcker inte på långa vägar.

Om du har högtryckstvätt så går det köpa en rörrensare/iller till den, behöver nog inte ens varmvatten då. Men det är en 700pix

Om det är böjar eller i värsta fall 90graders vinklar så tror jag att en bit styv tryckluftslang är bättre.
typ handla.swedol.se art:TL-66108
 
Slangen är nästan helt rak.

Jag körde med trädgårdsslang och 50gradigt vatten men bara vid öppningen så att säga. Antar jag hela tiden måste stå och mata på den annars kommer varmvattnet inte in.

Var lite stressad så jag hade inte tid att stå och mata in den.
 
Är slangen dold?Har du tryck på från andra hållet?Du har ju lite andra trådar om trix här på sidan.
 
Taxen skrev:
Är slangen dold?Har du tryck på från andra hållet?Du har ju lite andra trådar om trix här på sidan.
Halva dold. Det är till en badtunna så jag kan koppla loss lätt i båda ändorna. Kan från badtunne sidan spola varmvatten in i slangen men jag måste hela tiden stå och mata på om den ska käka is.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.