Hej!
Jag köpte en innerdörr från Byggahemma.se för att det verkade smidigt att handla på nätet men det visade sig allt annat än smidigt.

Först var jag tvungen att ta ledigt från jobbet mellan 9-12 då dörren skulle levereras. Det var en miss av mig som jag borde ha tänkt på. Naturligtvis kom dörren runt 11:00 så en halv arbetsdag försvann.

Sen så visade det sig att förpackningen var rena skämtet. Den var förpackad i tunn kartong så skador i transporten var helt oundvikligt.

Så blev det till att reklamera och jag påpekade att man inte kan skicka dörrar i sådan förpackning. Efter två veckor kommer nästa dörr i precis likadan förpackning och där förpackningen naturligtvis är skadad IGEN, men som genom ett rent under visade sig dörren vara hel.

Vad håller de på med på Byggahemma.se? Nästa gång hakar jag på släpvagnen och åker till en riktig bygghandel!

mvh
Carl-Johan
 
Dom gånger jag beställt har det skickats direkt från tillverkare/leverantör. Är nog mer förmedlare än bygghandel...
Har iofs aldrig haft problem men inga blixtsnabba leveranser.
 
Kolla även upp priserna innan beställning, oftast hittar man billigare på andra ställen så visst lägger de på en rejäl marginal för att kunna skicka "fraktfritt".

Sedan blir man ju trött på dessa "kampanjer" på fönster och dörrar som de alltid har... köper man till normalpris så blir man ju blåst, men visst, det ser ju billigt ut när man kör kampanjer.
 
Jag köpte mest för att jag saknar vinterdäck till släpvagnen :)
 
Har handlat av dem ett flertal gånger. Varit nöjd med produkterna, priserna har varit ok, men inte lägst kanske. Snabb leverans.
Men som du skrev Carl-Johan så är det riktigt dumt att de förväntar sig att man ska vara hemma mellan tex 9-12 för att få leveransen. Har dock bett dem att förmedla mitt telefonummer till chaffisen så att han kan ringa en timma innan planderad leverans, så hinner jag åka hem och möta upp.

Mvh
Stefan
 
E
Oftast skickas grejerna med DHL, som är riktigt bra att ha och göra med. Bara att säga till att chauffören ska ringa en timme innan.
Däremot kan jag inte lämna något jättebra omdöme om bygghemma. Riktigt struliga när man ska skicka tillbaka grejer. Efter många om och men så skulle dom skicka en returfraktsedel. Väntade 10-11 dagar men ingen fraktsedel dök upp. Ringde igen och förklarade hur det var och dom sa att en ny returfraktsedel skulle skickas. Efter ett par dagar fick jag den via mail (har ingen skrivare hemma). Skickade tillbaka grejerna. Väntade ett par månader på att få tillbaka pengarna. Till slut ringde jag och skulle kolla om dom glömt bort att betala tillbaka och fick förklaringen att det var helt normalt att det tog så lång tid men att dom "såg i systemet" att pengarna skulle finnas på mitt konto nästa dag. Dom försöker väl så gott dom kan att slippa betala tillbaka.
 
Har bara gott att säga om bygghemma.se. Enda problemet var att en beställd toalettstol fick framflyttat leveransdatum (med minst en månad!) utan att de hörde av sig... Ringde och bytte färg på locket, och den gick iväg samma dag!

Roligt för er som kan köpa billiga innerdörrar. Jag har den äldre standarden och får köpa tre gånger så dyrt...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.