Jag köpte mina på bygghemma.se . De har broschyrer på sin webb också där du kan få svar på alla frågor du kan tänkas ha.
 
Har för mig att Fredells tar 2350 inkl. moms för pocketkarmarna. Har dem som lagervara också.
 
Har också sett att Hornbach har samma produkter. Men det praktiska med Bygghemma är att allt finns på nätet.
 
för det mesta hänger dessa dörrar i ovankant i en skena, = två U-profiler i plåt, med rull kulor på sidorna, så att de löper i varann, denna list finns att köpa i metervara, om nu någon vill juxa med att bygga eget.
 
Funderade själv på att hänga en utav våra befintliga dörrar inne i en vägg och köpte skena på Hornbach, ca 950kr för en som klarar 70kg.. Hade tänkt bygga en träram runt om.. Nu ändrade vi oss till att ha ett öppet valv så denna ggr blev det ingen skjutdörr..

Såg på Äntligen hemma igår, och där var det väl den som det diskuteras ovan med aluminiumprofiler osv..
 
saturnus skrev:
för det mesta hänger dessa dörrar i ovankant i en skena, = två U-profiler i plåt, med rull kulor på sidorna, så att de löper i varann, denna list finns att köpa i metervara, om nu någon vill juxa med att bygga eget.
Har en kompis som stod och byggde dessa ramar själv i stålprofiler. I efterhand ångrade han sig då det tog en hel del timmar:). Det är ju för att bära upp vägen där man tar bort befintlig stomme och ersätter med denna ram.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.