Är lite nyfiken på om min Aeg slagskruvdragare är defekt eller om dom beter sig så här

köpte den begagnad o sliten, när ja kör småskruv så funkar den bra, men när ja kliver upp lite grövre typ 6,0*80 så drar den en bra bit, oså slår den av tvärt, sen kan man köra på en bit till o den slår av tvärt.
så de är med andra ord inga problem att dra i skruven, kan till o med köra ner den rätt igenom en grov planka, men totalt sett kanske den gör en 3st stopp om ja ska skruva in skuven.

För mig känns det inte normalt, eller är det nån maxmoment grej som gör att den slår av?
 
Satt den på max vridmoment eller borrning?
 
Det verkar som batteriet inte har full kraft. Den klarar inte av att börja slå.
 
Man har inte slag om man skruvar vanliga skruvar.
 
En fråga bara, är det en slagskruvdragare eller en borrskruvdragare med slagfunktion? (blandas ofta ihop)

Men spontant så känns det som om överbelastningsskyddet eller djupurladdningsskyddet går i.
 
Det är en SLAGSKRUVDRAGARE, inga moment inställningar finns, den slår bra tills det börjar gå tyngre, men somsagt de e bara att släppa knappen o mata på igen så dundrar den vidare
 
En SLAGSKRUVDRAGARE kan ha av och på knapp för slaget och även moment.
 
SBH skrev:
[länk]
är det denna eller är den äldre modell
japp, fast den är blå så förmodligen äldre, oxå är det bara 1,4 ah batterier om det skulle göra nån skillnad?
 
huggan skrev:
En SLAGSKRUVDRAGARE kan ha av och på knapp för slaget och även moment.
Ok, det var mer än jag visste, har inte sett nån sådan, vilka modeller/märken har det?
 
Om du har 2 batterier, beter den sig likadant med båda?

Om den har 1,4Ah batterier så är de Nicd antar jag?
 
S
är den äldre så kan den va slut.
jag har bara dålig erfarenhet av aeg, bosch , black and decker och liknande.

i regel köp aldrig begagnade grejer. om det inte gäller saker som byggsåg eller tombola eller liknade som är svåra att förstöra( ja det finns såna som klarar göra sönder sådana också)
 
skalman1 skrev:
Om du har 2 batterier, beter den sig likadant med båda?
japp, har även 2st nya som ja lär testa imorrn. Nej Li-on är det.
 
En ren gissning från min sida är glappkontakt vid batterikontakterna eller kablarna inuti, att fartreglaget eller motorn har ett fel som leder till överhettning/dålig kontakt.

Om du delar maskinen så kanske du ser något misstänkt.
 
skalman1 skrev:
En ren gissning från min sida är glappkontakt vid batterikontakterna eller kablarna inuti, att fartreglaget eller motorn har ett fel som leder till överhettning/dålig kontakt.

Om du delar maskinen så kanske du ser något misstänkt.
ja tänkte i dom banorna jag med, har haft en borrmaskin som betett sig liknande förr, då var det knappen som det var dålig kontakt vid, rengjorde så funkade det kanon.

får ta en span på de...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.