Jag velar mellan att visa mitt intresse eller inte.

Har en grön Bosch PMF180 E och alla de gånger jag ska använda den kommer jag ej överens med den. Dålig grepp (har stora händer) och resultatet blir sällan bra.
Jag vet ej om det beror på klena motorn 180W eller fel havande av verktyget trots man sett vilka användningsområden den har. Ligger långt in i verktygshyllan och jag blir bara deppad så fort jag ser den.

Dock har jag andra blå Bosch el-verktyg hemma som jag är nöjd med och uppfyller mina kriterier och resultaten har varit bra.

Tycker Per Eskilsson att att jag ska ge Bosch Multicutter en till chans då visar jag mitt intresse.

//Thomas
 
Anmäler mitt intresse.

Relativt nybliven husägare med livslångt vertygsintresse som senaste året använt multicutter till allt möjligt, bland annat byggt trappa, byggt upp väggar, rivit ner väggar, bytt värmesystem, bytt ytskikt på trappa, installerat kamin, byggt kök, byggt en del möbler osv.

Har idag en batteridriven Blå Bosch GOP som jag kan jämföra med, kan tänka mig att man funderar på om sladd eller batteri är bäst.

Tänker testa metodiskt att slipa och jämföra mot andra typer av slipmaskiner (har planslip, bandslip, excenterslip).

Har träväggar, stenväggar, gipsväggar att prova att såga i. Har fogsvans, japansåg, sticksåg, kapsåg och sänksåg att jämföra med.

Kommer prova att kapa PEX-, koppar- och stålrör. Har bågsåg och dyrt rörkap att jämföra med.

Kommer testa att plocka ner ytskikt med kniv-verktyget. Tänker jämföra med att handskrapa och liknande.

Samtliga test kommer att fotograferas för att visa slutfinish, tidstestas osv. för att visa när multicutter är bra och dåligt.

Med andra ord, vill ni ha ett gediget test och relevanta verktyg att prova emot, välj mig :).
 
Mikael_L
Jag tycker det vore trevligt om åtminstone en testare har erfarenhet av PMF180 och en av Fein Multimaster, så det blev lite jämförelse mot marknadskonkurrensen.
 
Jag anmäler mitt intresse.
Har provat ett "multiverktyg" en gång tidigare och det höll 30s för mig ;-)

Den kommer att testas/tjänstgöra vid renovering av ett antal fönster som skall renoveras och byta 2-glas till isolerkasetter.
I övrigt blir det testande för testandets skull enligt önskemål.
 
Jag vill se maskinen nedplockad i molekyler!
 
Kör multimaskin till och från i jobbet så här kommer en recension gratis, lägg på en tusing och köp en fein. =)
 
Nu börjar det låta seriösa testupplägg, trevligt! Ett tag såg det mest ut som en lista av motiveringar på varför just *jag* är värd en dyr och fin present från Byggahus utan motprestation... ;)

Nu ser man ju faktiskt fram emot att läsa testerna när det väl blir dags! :)

/A
 
Har redan en så nope, men skriver gärna vad den kan ändå

/Kent
 
Hmm, vad kan en multimaster göra?
Det jag använder den till är att skära lister, foder på plats och där är dessa maskiner oöverträffade.
Slip tja, de funkar men sådär, det är detaljslipning och inget annat.
Nackdelar, tja vita fingrar och ljudnivå plus att bladen slits direkt om man går emot betong.

/K
 
Klart intresserad.
Eftersom jag mest läser på forumet och sedan kollar upp tips, trix, snor ideer mm. plus att jag lägger till och drar ifrån. mao jag har både sk proffs- och budgetverktyg och börjar räkna mig till något kunnig hemma pulare. Nu har jag en FERM multimaskin, den gör sitt jobb men låter, skakar och att få bra blad som passar är lite knepigt. Det skulle vara kul att få jämföra dessa maskiner. Jag kommer dock inte kunna skruva isär maskinen (ja Fermen kan ja ju slakta om det skulle vara någon som vill se om någon annan skruvar isär boschen).
I slutet av februari kommer jag att börja med hel renoveringen av kök och matsal.
 
Jag skulle kunna göra ett jämförande test mellan denna maskin och den batteridrivna GOP Multicutter och även den nätdrivna PMF180. Intressant att jämföra ljudnivåer, vibrationer och övrig ergonomi för alla maskiner men kan även ta med hur lång tid olika moment tar med de olika modellerna samt batteritid på GOP.
 
Flyttar snart in i mitt första hus !
Byggt 1952 och i stort behov av renovering.. Tycker verktyg och maskiner är alldeles för kul, nu kommer jag äntligen få plats att förvara och använda dom.
Jobbar dock 48 timmar i veckan men annars så gör jag inte så mycket för tillfället, tränar några gånger, planerar flytt och renovering. Singel, så jag styr över min fritid själv !

Och jag skulle utan tvekan uppfylla mattiasp önskan om maskinen i molekyler, studerade till ingenjör i tre år men tappade motivationen och började jobba, tycker fortfarande om att se hur tillverkare löst olika problem..

Har även övat på att skriva tekniska rapporter i 3 år ;)
 
Redigerat:
Hej!

Jag skulle vara en utmärkt kandidat till att testa denna, då jag är i svängen för att dels bygga garage och altan, dels att jag renoverar mitt hus konstans (känns det som iaf).

Just nu när jag behöver en "multicutter" så lånar jag en grön Bosch av grannen eller en Fein av min far.

Detta skulle då innebära att jag kan jämföra dessa tre produkter och göra en ordentlig utvärdering.
 
mattiasp skrev:
Jag vill se maskinen nedplockad i molekyler!
No offence... men det är ju kul kuriosa med kanske 1 sådan recension. Men ungefär som att även om det vore kul att se en Volvo V70 nedplockad i beståndsdelar säger det inte något om hur bilen fungerar för en barnfamilj...

Tekniken är kul, men än viktigare är hur prylen fungerar till det den är tänkt till. Tex, klarar GOP att såga sig igenom hårda lister och metall..är sladden lång nog och klarar den att bli tappad i golvet, får man vita händer...och är snabbfästet för bladen lika tillförlitligt som att skruvas på plats?

imo
 
sblixten skrev:
Jag anmäler mitt intresse.
Har provat ett "multiverktyg" en gång tidigare och det höll 30s för mig ;-)

Den kommer att testas/tjänstgöra vid renovering av ett antal fönster som skall renoveras och byta 2-glas till isolerkasetter.
I övrigt blir det testande för testandets skull enligt önskemål.
Hahaha kommer ihåg när Sblixten testade min gamla Ferm som hade funkat fint för mig först och bara la av tvärt efter några sekunder. Tur att jag fick hjälp att avverka den så jag köpte en vettig. Får han testa 300:an så kan vi även slänga in min GOP250 för att jämföra om det verkligen märks några större skillnader förutom verktygslöst byte av blad.

Själv har jag inte riktigt tid till testande just nu så låt gärna min jämtlands/skånebroder testa så kan jag hellre få bistå i lekandet ;)
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.