Vårt fläktskåp är idag 70 cm och där i sitter en värmeväxlare till friskluften (Bahco Minimaster) Vi vill ha ett kök med IKEA Ädel vit men IKEA har inga 70-skåp.
Hur bygger man snyggast om ett 80 skåp till ett skåp som är 60 cm invändigt?
 
Varför måste du krympa skåpet, kan det inte vara lite för stort internt?
 
IKEA's skåp är enkla att bygga om på bredden. Bara såga av över och underkant, samt baksidan. Borra likadana hål som de hade innan och sätt ihop.

Problemet är väl att anpassa luckorna. Beroende på vilken modell ni har valt så är det ju mer eller mindre lätt att modifiera dem. Jag hade Nexus när jag byggde om mina och det gick bra. Jag lämnade dem till en snickare som sågade bort kantlisten, kortade luckan och limmade tillbaka listen. Det syntes inte alls.

Jag byggde både ett riktigt smalt högt skåp under bänken för plåtar vid spisen och 60 djupa och 40 breda skåp, för det fanns inte som standard, så det byggde jag av 60 x 60 skåp.

/pinebar
 
Den väggen skåpet ska sitta på har en viss bredd mellan hörnet på rumet och altandörren, låter jag skåpet vara 80 cm så får jag inte in alla dom skåp jag vill ha på den givna vägglängden.

Vi ska ha Ädel vita luckor så dom borde gå att ta isär, korta och sen sätta ihop igen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.