Hallå alla ni !
Funderar som bäst på att göra om golvet i mitt garage. Det är ett målat betonggolv som har sett sina bästa år. Funderar just nu på om jag skall lägga klinker istället för att måla om. Jag skall inte ha golvvärme (skulle vara skönt men plattan är nog inte isolerad :( )

Funkar det bra, blir det dyrt med klinker ? Vet ni något bra ställa att beställa ?

Ps kan plattan vara isolerad (hoppas hoppas) ? Hur kan jag kolla det ? Finns inga ritningar men garaget är från -68.
 
Buuzzz skrev:
Ps kan plattan vara isolerad (hoppas hoppas) ? Hur kan jag kolla det  ? Finns inga ritningar men garaget är från -68.
Garage från -68 = oisolerat med all sannolikhet. ;)
 
Om du ska ha klinker på en oisolerat platta kommer du att behöva en frosttålig klinker. Pris runt 250-300 kr/kvm.
Billig klinker kommer inte att tåla påfrestning.
Se till att få bort all färg som inte sitter som berg i plattan ;D

Vad du ska välja beror mycket på vad du ska använda garaget till, tycker jag.
Ska du köra in bilen och byta olja och mecka med bilen i garaget, blir det i längden svårt att hålla rent fogen, då borde du välja en mörk fog. Använd en utomhusfog som inte absorberar vatten och smuts så lätt.
Om du lägger klinker på ett golv där tyngden den utsätts för är mycket, ska du se till att lägga klinkers i fixet ordentligt som täcker hela plattan och det inte blir luftfickor. Du ska använda samma metod man använder till utomhusklinker, helt enkelt.
Fördelen: håller sig snygg i alla år.
Nackdelen: mera jobb.


Om du målar ska du använda en speciell färg för golv som tål påfrestningar. Dyrare än vanlig färg.
Fördelen: lätt att göra
Fördelen: Lätt att måla över det gamla färg. Se bara till att få bort det som inte sitter som berg.
Nackdelen: håller inte lika bra som klinker.

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.